maandag 30 juni 2014

on tour in het noordelijke provincie


Het moest er van komen, we moesten met het hele gezin, zonder moeders op de foto. Mijn moeder had laten vallen dat ze heel graag een foto zou willen hebben van ons allen om dit op te hangen. We hadden al eerder een afspraak maar je toen kon ik niet wegens die akelige zomergriep met die keel en dat hoesten. Afgelopen vrijdag was het dan zover ik zou naar mijn broer gaan om daar de nacht te slapen en daarna zouden we fotos maken en daarna zou ik naar mijn moeder gaan. Om 19.00 in de auto en op weg naar het wonderschone maar oh zo saaie Sappermeer, een rit van 2 uur om toch te beseffen dat dit een rit is die ik jaren om het weekeinde deed, om bij mijn toenmalige vriendje te zijn,  allerlei gedachten komen dan door je hoofd en komen weer binnen, maar ook de opluchting dat dit nu niet meer hoeft, dat je nu gewoon kan gaan om te gaan. Mijn broer had al gebeld dat als ik zou komen mijn neefje zou staan te wachten om mij mee te nemen naar een soort van schuurpop, dat betekende dat er allemaal bekende plaatselijke bandjes, sing a song writers etc zouden optreden bij een boerderij, waar dan ook meteen bier, wijn, fris, kampvuren, bbq en hapjes waren, kortom het was een feest dat elk jaar werd gehouden. Ik was er nog nooit geweest maar ja het is wel weer even leuk om dat mee te maken, ik moet zeggen het was erg leuk zo met mijn neefje en mijn broer en zijn vrouw daar te zijn. Je ziet elkaar heel anders en het is vreselijk veel lol samen. Na dit gebeuren ben ik met mijn neefje in mijn auto naar huis gereden en mijn broer met zijn vrouw gingen op de F... die hadden dan ook gedronken. Lekker nog even thuis zitten te praten en toen naar bed. Ik heb heerlijk geslapen in de kapsalon van mijn schoonzus, waar het goed slapen is, helaas in de ochtend is het minder geslaagd omdat een haan dan kraait om je te wekken en meteen een paar kippen eieren beginnen te leggen, met alle  gevolgen van dien. Dus na een paar keer toch wel weer weg te zijn gedommeld ben ik om half 10 mijn bed uitgerold en me heerlijk gaan aankleden en lekker in de woonkamer thee drinken en wachten tot het gezin ontwaakt, intussen had wel de hond de kans gegrepen om even wat urine op mijn bed te plassen om zo te laten zien dat hij toch de baas is, nou ik dacht het niet dus. Rond kwart over 12 kwam een vriendin van mijn broer om de fotos te maken, en dat is toch nog wel een heel gedoe hoor, voordat je het doorhebt is het een statisch portret en gebeurt er niets, dus ja wat moet je dan, uiteindelijk hebben we maar wat gedaan en ik denk dat er een mooie foto tussen zit, we hebben ze nog niet gezien maar krijgen ze nog wel te zien. Dat moet ook wel over 3 weken is het al zover. Daarna ben ik naar mijn moeder gegaan, ik had haar niet meer gezien sinds ze verhuisd was, dus dat werd tijd, en ach wat doet dat mensje het goed. Ze praat met vele mensen daar in de flat en ze vermaakt zich, soms voelt ze zich wel eenzaam maar ja dat is ook niet zo gek, ze moet ook nog inburgeren. Toch verliest ze niet haar streken en heeft ze een zuster in het kwaad ontdekt. Ze heeft met een buurvrouw afgesproken dat ze, als Nederland zou winnen met voetbal, ja zij heeft die voetbalgenen wel die ik mis,  gaan ze op het balkon staan met z'n tweeen en dan flink klepperen met de kleppers die ze hebben aangeschaft bij de koekjes. vind ik zo gaaf van haar, dat doet ze dan gewoon en ja ze hebben gewonnen dus ja ze staat te klepperen. heerlijk vind ik dit.
De terugweg, was, zoals ik al had bedacht heel rustig en ik moet zeggen ik heb nog nooit zoveel politie gezien onderweg, kennelijk waren zijn ook niet zo van het voetbal... af en toe zag je nog een verdwaasde persoon in oranje in de auto zitten tijdens de tijd dat de wedstrijd duurde maar ik denk dat die het gewoon niet heeft begrepen... hij hoorde voor de buis te zitten en de echte mensen die niet van voetbal houden vrij baan te geven.


samen met mijn broer




kleppers van mijn moeder


Geen opmerkingen:

Een reactie posten