vrijdag 19 april 2013

x- factor

Gisteren per ongeluk beland in de x-factor, ik doe al jaren mijn best om dit programma te ontwijken, maar helaas gisteravond was er geen ontkomen aan, ik viel er in en moest op de een of andere manier blijven hangen... Ik heb het te doen met zowel de kandidaten als de juryleden, het is allemaal loslopend wild. De juryleden geven ongezouten kritiek op de kandidaten en dat is soms heel erg om aan te zien, daarnaast hoor je soms mensen optreden die een droom hebben, en die inderdaad nooit verder komen dan die droom. Maar dan zie je natuurlijk de houding van de juryleden in beeld die bijna van hun stoel vallen van het lachen.. en dat is natuurlijk ook wel ergens grappig als je van dit soort leedvermaak houd. Ik begrijp de opzet van het programma niet, laat de audities niet zien maar ga aan de slag met de mensen die volgens jouw kunnen wat in huis hebben, en laat de mensen die iets niet kunnen niet zo openlijk afgaan op tv. Het hysteriche gedrag van Gordon omdat Alie B. een meisje niet door liet gaan omdat dat meisje helaas inderdaad geen power had, geen uitstraling en kwa zang ook niet echt optimaal was. Waarop Gordon boos wegliep en wilde stoppen met het programma omdat hij het niet eens is met het oordeel van Alie B. vind ik gedrag van een klein kind die zijn zin niet krijgt. Alie B werd speciaal uit de studio gehaald omdat Gordon boos was, en moest op het matje komen bij deze hysterica.. en dat gesprek hebben we niet gezien, helaas, omdat ik van mening ben dat een ieder zijn eigen recht heeft op wat hij goed en mooi vind en wat hij wil laten zien aan de mensen. Maar nee deze hysterisch Man, die zelf al geen hits meer kan scoren, roept dat hij met Ali B. heeft gesproken en dat dus hij het nu wel beter zal gaan doen. Ali B. pakt het prima op en zegt als hij terug komt op de stoel waarop hij de beoordelingen doet tegen het publiek, of iemand die niet eens is met zijn beoordeling zijn vinger wil opsteken.. en dat doet niemand, vakkundig zaagt hij even de poten onder de stoel van G vandaan.. en terecht. Verder waren er inderdaad vele mensen die tegen zichzelf moeten worden beschermd waarop Angela zo mooi verwoord, die moet je uit hun lijden verlossen... of misschien moet je toch je richten op een andere cariere... want dit gaat hem niet worden. Kortom het is en blijft een programma wat wel weer spraakmakend zal zijn maar het heeft mijn hart nog niet gewonnen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten