donderdag 4 april 2013

The Following (tv-serie)

Soms zomaar besluit je om naar iets te kijken, door de titel die je leest. Je kijkt wat in de gids, je denkt het kan grappig zijn of boeiend, maar meer niet, het zal wel een leuk tijdsverdrijf gebeuren worden op de dinsdagavond. SBS 6, ben ik toch niet zon fan van, mede omdat me opvalt dat er zoveel reclame in zit, en ze de gave hebben om midden onder een hele boeiende film, ineens hart van Nederland te laten komen, zodat je als je het ingepland hebt en daar niet aan denkt, je altijd net de plot of het einde mist en zit je weer met een onopgelost stukje leven waar je mee moet leren dealen.. Echter, soms moet je een uitzondering maken en gaan kijken naar iets waarvan je denkt het zal wel.. Ineens zit je er middenin, ik heb het over de prachtige serie THE Following, een serie die zich afspeelt in Amerika, een seriemoordenaar is opgepakt, en heeft tijdens zijn gevangenschap een schare aan aanhangers gekregen die allemaal hun eigen hoofdstuk mogen schrijven voor een nog te publiceren boek van de serie moordenaar.. Het bijzondere is dat hij werkt vanuit de werken van Edgar allen Phoo, en is zo mooi deze serie. Vorige week werd het niet uitgezonden omdat men plotseling op dat tijdstip voetbal moest laten zien op sbs6 en ik moet zeggen ik heb ze vervloekt.. vreselijk vond ik het dat ze dat deden.. en hoe moest het dan verder met mij en de serie... hij blijft boeien en zelden heb ik zo in spanning gezeten bij een serie op tv, dat ik eigenlijk niet kan wachten op de volgende aflevering.. helaas is het te laat voor de mensen die nu willen gaan inschakelen omdat ik denk dat hij heel langzaam naar het einde loopt maar het is wel de moeite waard om hem als hij op dvd verschijnt te kopen.. je zit echt met samengeknepen billen op de bank van de spanning.. en als dan het einde er is.. baal je.. Ik neem het maar op, zodat ik in ieder geval de goed bedoelde reclames door kan spoelen en zo kan zien hoe het verder loopt... kortom prachtig
 
 


 



Geen opmerkingen:

Een reactie posten