vrijdag 12 april 2013

mevrouw.. mevrouw.. de papiercontainer is daar verderop

 
Ik moet zeggen dat ik zelf ook niet altijd heel trouw ben met mijn afval te scheiden, okey thuis doe ik dat prima, ik scheid flessen, ik scheid plastic, ik scheid papier, ik scheid restafval en wat de lieve mannen van de gemeente en de politiek bedenken, ik doe dat heel braaf,  want zo hoort het toch
Ik moet ook meteen erbij zeggen dat ik probeer heel goed mijn best te doen, maar het lukt niet altijd helaas.. ik merk dat ik dan weer een keer een halfvolle vuilniszak heb met veel ruimte erin en dan weet ik dat ik nog wat dingen heb staan die weg moeten en dus prop ik ze maar in die zak erbij.. om zo toch een volle zak te hebben en te voorkomen dat zon half volle zak zo gaat stinken.. dus vandaar.. maar goed dat zijn de dingen die ik dan doe.. Vandaag echter kwam ik terug van mijn werk, had de nodige boodschappen gedaan en zie daar een mevrouw , en ja met recht een mevrouw lopen, een mevrouw waar je echt mevrouw tegen zegt, je kent dat wel, hoog in de watergolf met permanent, met rode lippen, te rood voor haar leeftijd, ze heeft dan ook nog gouden oorbellen in, draagt  quasi gewoon een nep bontjas maar loopt wel rond met een air van kijk mij eens duur doen. Rijd in een te dure en te grote auto waarbij ze meteen twee parkeerplekken in beslag neemt, omdat parkeren ook niet echt handig gaat, Maar goed dat vind ik allemaal acceptabel en ook goed, dat kan ik begrijpen men is niet allemaal zoals ik ben of wie dan ook en al die verschillende mensen maakt het juist extra leuk in de wereld denk ik dan.. Alleen had deze mevrouw de pech dat ik in een opstandige bui was, en was uitgeslapen.. dus.. ja ik zie deze mevrouw met een lading kartonnen dozen in haar hand naar de afvalcontainer lopen, en ik kon het niet laten, ik zeg heel erg hard over de parkeerplaats heen, terwijl dat niet eens hoefde, omdat ze aardig dichtbij stond. "Mevrouw, mevrouw, de papiercontainer is een eindje verder op...." De echte mevrouw kijkt me aan met een blik of ik gek ben, en dat ben ik natuurlijk ook wel in haar ogen, want waar bemoeid die snotaap zich mee... al denk ik dat ik in leeftijd bij haar in de buurt kom, alleen ik geniet van het leven en zij dus duidelijk niet te zien aan haar kleding etc, laten we het als volgt zeggen ik heb duidelijk een andere keuze gemaakt dan zij.. De mevrouw kijkt me aan en zegt dan ook nog.. hoe dom kun je zijn. ( denk aan de oneliner van een tijdje geleden, het is een kunst om je slimheid te verbergen..) 'Maar dit is karton...."Waarop ik nog heel aardig zeg: "Oh u weet niet dat karton ook papier is.. dus nu wel dus kan het mooi in de papier container..."Ik zei al ik was opstandig en baldadig.. en kon het niet laten om deze opmerking er nog even overheen te doen.. Daarbij maakte ik ook nog de opmerking dat ik het wel erg begrijpelijk vind dat je niet zo ver kan lopen met die 2 snippers karton en dat ze waarschijnlijk toch ging winkelen bij de C1000 met de ingang vlak bij de papiercontainer.... De mevrouw keek alsof ze vuur zag branden... en ik was weer even mijn baldadigheid en mijn opstandigheid kwijt.. Heerlijk soms ligt toch de humor op straat.. en ik ben gniffelend mijn flat in gelopen, en daarna nog stiekem gniffelend mijn volle vuilniszak gaan halen en deze in de container gegooid, want ja ik ben ook niet altijd een heilig boontje...
voor de mensen die het nog niet weten waar welke container voor dient hier dan even een korte cursus container gebruik
 

deze is voor restafval
deze voor kleding

deze voor plastic en dit tafereeltje zie ik vaak bij mijn flat

deze voor flessen en daar zijn drie soorten van
bruin wit en groen glas

de papiercontainer.. zie je aan de klep
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten