donderdag 25 april 2013

esf 2013 3

Zo een nieuwe ronde.... met de volgende 10 inzendingen die ik op mijn gevoelswaarde ga beschrijven. Kroatie het is een mooie mannenkoor alla IL Divo en het raakt me niet echt maar dat kan ook komen doordat ze in hun eigen taal zingen dat weet ik niet. maar ik heb het wel uitgeluisterd. Moet meteen denken aan dat we ooit bijna een klassiek geschoolde zanger hebben gestuurd als het aan mij en aan Corry Brokken had gelegen maar wij kozen toen toch weer voor iets wat zo traditoneel was dat we zo wie zo zouden verliezen.. Misschien doen we dat wel expres als Nederland dat we niet willen winnen want het kost zoveel.
Letland, nou dit doet niks voor mij op mijn gevoel.. al staat Letland vaak wel voor gevarieerde inzendingen, maar dit doet bij mijn niets
Malta, ik wilde de inzending van Litouwen doen maar die is helaas nog niet beschikbaar om te zien.. of misschien wel terug getrokken omdat het zo goed was of zo..  wat heerlijk dit nummer, vrolijk, en met een knipoog, over verlegen en spontaan, en de zanger een vrolijk hoofd, ik vind dit een lied om heel blij van te worden... heerlijk.
Moldavie.. ik weet het niet, spectaculair haar, bijzondere jurk, bijzonder kwa sfeer maar van mij hoeft dit niet het raakt echt in mijn kern..
Montenegro nou dit is inderdaad oostblok muziek van de slechtste soort... ik heb hem niet eens afgeluisterd...
Noorwegen Het is een beetje een combi van Lena en Loreen kwa nummer, maar de pukkel op haar wang stoort enorm zodat ik heel snel afgehaakt ben en het raakt mij niet
Oostenrijk het nummer shine heeft toch wel een bijsmaak voor mij na het debakel van de toppers, is dit de volgende.. de windmachine is uit de kast gehaald en ik vind haar stem afschuwelijk.. dus doe maar niet ook weer plassen op de avond
Romenie ik denk dat zij ook hopen niet te winnen, het is een zanger die veel met zijn stem kan met een housemix achtige dreun eronder met dansers.. maar het voegt niks toe aan mijn gevoelsleven.
Rusland prachtige ballad maar wat jammer dat het weer gaat over de wereld verbeteren etc.. ik krijg daarvan altijd de neiging om gewoon niet meer mijn afval te scheiden en meteen alles uit het raam te gooien in de sloot....
San Marino wederom sorry.
Servie doet niks met mij.. drie dames de eentje als duivel, de ander als engel denk ik en de ander als maxima.. of zo..  ik weet het niet maar nee het doet niets bij mij

zo weer eens 10 nummers beschreven en ik denk dat ik uit dit rijtje ga voor malta,  en kroatie.. dat zijn wel de toppers uit dit rijtje

Geen opmerkingen:

Een reactie posten