zaterdag 6 april 2013

Esf..2013

Ik laat de voorbeschouwingen en de details liggen voor vriend Frans, die kan dat beter dan ik het kan. al weet ik wel al wat ik mooi vind en wat niet.. Gisteravond ben ik maar eens begonnen met het beluisteren van de inzendingen van dit jaar.. en ik moet zeggen ik ben aangenaam verrast... het is wel heel gevarieerd, en ik kan niet zeggen dat ik nou echt een winnaar kan aanwijzen.. Zwitserland vind ik erg pakkend op de een of andere manier, zo ook Engeland.. ik kreeg weer bij Bonnie Tylor het gevoel van total eclipse off the hart, en ik raakte toch ergens ontroerd, het raakte me zoals ze dit lied zingt.. prachtig.. maar ik denk ze is te goed, te erg gebotoxt etc voor het festival maar toch een prachtig nummer...Azerbeidzjan vind ik prachtig gezongen al hoop ik dat hij het zuiver zingt op het festival.. en dat we niet een debakel krijgen van Denemarken een prachtige man, mooi lied, prachtige stem met veel mogelijkheden alleen de inzet ging verkeerd, en het was vals.. zo vals.. vreselijk.. terwijl hij erg hoog aangeschreven stond, men dacht dat hij zou gaan winnen voor het land dat het festival organiseerde.. maar nee dus.. het was vals.. Belgie vind ik niet echt pakkend voor mij om eerlijk te zijn.. het is het net niet.. Albanie heb ik niet eens afgeluisterd.. is me te veel rock of zo..
Armenie is voor mijn gevoel een krampachtige poging tot verbetering van de wereld alleen ik sla op de vlucht ... als ik hem zie en hoor dus doe maar niet
(het is trouwens erg grappig als je de liedjes beluisterd dan krijg je eerst een reclame en dan denk je wat gaaf en wat leuk.. maar dat is dan de reclame...dat is soms erg jammer) Bulgarije is ook niet zo mijn ding, veel trommels en tevens erg traditioneel wat ik wel gaaf vind maar vind het nu al achterhaald.. ooit was het nieuw en uniek.. Cypres staat altijd voor mooie lieve liedjes en dit keer ook weer, het begint prachtig acapella en het is genieten om er naar te luisteren ,al val ik wel halverwege in slaap omdat het zo door kabbelt net als onze inzending.. wat ik ook niks vind. Denemarken begint zoals ooit onze michelle begon zittend op de grond met blote voeten...en zij kon zingen.. Dit raakt mij niet in ieder geval misschien als ik het vaker hoor dat zou kunnen..
Duitsland heeft mij vorig jaar vreselijk verrast met hun inzending, ik draai hem nog vaak en vind hem prachtig een mooie stem met mooie tekst en met een prachtige nuchtere jongen die dit zingt... (standing still) prachtig, de inzending van dit jaar is een mevrouw, die voor sommigen misschien wel heel mooi is om te zien, maar het is een echte bijna copie van wat vorig jaar heeft gewonnen, alleen had zweden een goede danseres en zangeres ingezonden. Dit meisje zou je als ze uit Nederland komt zeggen jammer dat je het groningse accent hoort.. tevens heeft ze een soort van struisvogel jurkje aan met op haar achterste een te grote veer.. zal wel tule zijn en in in zijn Duitsland
Dit waren de eerste 10 om wat over te zeggen, de rest volgt en als het mee zit kan ik zo aardig wat blogjes vullen wat ik wel leuk vind.. mocht je nou ook je eigen menig willen vormen dan raad ik je aan om de volgende site te bezoeken daar staan alle inzendingen..  Site songfestivaldeelnemers

Geen opmerkingen:

Een reactie posten