vrijdag 19 april 2013

Platjes

 
Ondanks dat dit soort diertjes langzaam uitsterven kom ik er toch op omdat ik deze week op diverse fronten geconfronteerd werd met het bestaan van deze diertjes.. En nee gelukkig ze maken geen deel uit van mijn leven en ik heb ze niet waar dan ook. Eigenlijk begint het verhaal bij foto 2 en 3, deze ochtend, en zoals ik al heel vaak zeg mijn flat heeft geheimen die men soms liever niet blootlegt maar ja.. deze legt men wel bloot. Toen ik deze ochtend een wat vaag naar beneden liep met mijn flesje water al half leeg, zag ik briefje van foto 2 en 3 hangen en natuurlijk nieuwsgierig als ik ben ben ik toch maar even gaan kijken. en tot mijn stomme verbazing stond er op.. het woord platjes.. en het lijkt erop dat er de naam staat van een huisarts en een telefoon nummer van de verliezer van dit briefje, dus ik heb alleen maar gedacht.. heel erg genant als dit jouw briefje is met jouw boodschappen maar wie ben ik.. ik zeg niets.... terwijl ik zo naar beneden liep kwam ik ineens briefje 1 tegen met de zorgmomenten.. waarop ik natuurlijk meteen de linken leg.. oh.. platjes en oh dus dat is de zorg.. dit klopt natuurlijk niet maar toch.. het is wel een leuke combi. Om even terug te komen op de eerste zin dat ik diverse keren deze week geconfronteerd werd met platjes had te maken met een mop die verteld werd in het project presenteer jezelf..  '" Er komt een man bij de dokter en zegt tegen de dokter dat hij zon jeuk heeft in zijn kruis, waarop de dokter zegt, kleed u maar uit, wat de man doet. De dokter kijkt en zegt meneer u heeft platjes... (of te wel schaamluis) Waarop de man zegt maar dokter dat kan niet ik ben pastoor....waarop de arts zegt, oh dan zijn het lieveheersbeestjes...." Ik geef toe een beetje scherp zeker na al het gedoe in de rk kerk.  Het mooiste komt nog bij een volgende klas, kwam het onderwerp bij en groep jongens ineens op platjes en schaamluis, waarop de drieste van het stel zei : "Nou plaatjes zijn wel 10 cm groot, ik heb dat zelfs gezien op internet, dus dat hangt dan aan je ballen.. " Ik dacht dat ik er in bleef, omdat ik me besefte dat hij kennelijk een plaatje had gezocht van een schaamluis maar deze was natuurlijk flink uitvergroot omdat het eigenlijk net speldenknopjes zijn.. ik vind dit humor..
kortom het was een platjes week
 

foto2

foto3

foto1

Geen opmerkingen:

Een reactie posten