donderdag 11 april 2013

Waarom kijkt God de andere kant op (flard)

een oude flard naar aanleiding van hetgeen weer gaande is in de wereld omdat mensen van mensen houden.. hoe bizar kan het zijn..
 
 
Waarom kijkt God de andere kant op
terwijl ik teder
op straat jouw hand aanraak
je even over je wang strijk
zie ik het komen
de boot waarop ik zo heb gewacht
ik zie de foto van de twee jongens
van 17 uit Iran
die zijn opgehangen
omdat ze hielden van elkaar
ik voel langzaam
een traan lopen over mijn wangen
ik raak hem niet aan
deze traan mag blijven
omdat ik nog steeds niet begrijp
waarom God steeds de
andere kant op kijkt
als weer eens iemand
omdat hij iemand lief heeft
van hetzelfde geslacht
in elkaar word geslagen
of word gedood
omdat men
hem of haar
de liefde verbood



 
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten