maandag 6 februari 2023

verstopte gootsteen

 


Altijd als je er niet op zit te wachten overkomt het je, je gootsteen is verstopt, balen, vreselijk balen.  En altijd op een moment dat je juist de gootsteen veel nodig hebt.

Ik ben altijd heel zorgvuldig wat ik door de gootsteen doe, dus ik ben altijd het meest verbaasd dat me dit overkomt. maar goed dan zit je er mee, dus ik heb eerst maar eens een gootsteenontstopper gekocht dat werkt ook prima maar je lost het probleem dus niet op, dat is het nadeel. Dus goede raad is duur totdat ik besloot om dan toch maar dat echte spul te kopen waarmee je een ontstopping op kan lossen, ik had het twee componenten spul, nou daar wist ik al van dat ik het vaak gebruikte zonder succes maar je weet het nooit tenslotte, maar inderdaad dat was geen succes

Goede vriend Chris ga me de tip om met soda te gaan werken, dat schijnt heel goed te gaan, dus ik zaterdagavond de gootsteenafvoer vol gegooid met soda, met wat heet water erbij, maar helaas het werkte niet meteen goed..

Dus heb ik het nog een paar keer geprobeerd maar het loste niets op, uiteindelijk ben ik maar een veer gaan halen die je door de gootsteen kan draaien in de hoop dat ik het daarmee los krijg..

Nou de ellende werd alleen maar groter, ineens bleek de afsluiting onder de gootsteen los te liggen, maar het viel me al eerder op dat een bak die in de kast staat met schoonmaak middelen dat die behoorlijk wat water had staan, dus kennelijk lekte de afvoer al langer zonder dat ik het gemerkt had.

Kortom dit is dus lekkage en daar kan ik niks mee, zo handig en technisch ben ik niet, dus dacht ik ik stuur maar een apje naar de huismeester met de vraag of hij maandag even tijd heeft om te kijken en hopelijk op te lossen. want dit is hopeloos..

Gelukkig kon hij komen kijken, maar dat wat ik al wist werd ook door hem geconcludeerd, nadat hij met een simpele schroevendraaier de wasbak weer had gemaakt door het vast te draaien met een lullige schroevendraaier, dat had ik ook kunnen doen.

Dus daarna deed hij wat water in de wasbak en zijn conclusie was, hij is verstopt, deze man is geniaal in het bedenken van oplossingen.. ik wist dat al dat hij verstopt was, dat had ik ook al als conclusie getrokken...  kortom de loodgieter werd gebeld en die komt de volgende dag om het te maken met zijn apparaat.. dus ik ben helemaal blij dat het weer gemaakt is.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten