maandag 27 februari 2023

Dit is het laatste moment ( Ruth Jacot)

 

Op mijn vele tochten naar mijn lief van toen, in de late vrijdagavonden, maar ook in de vroege zondagochtend heb ik dit nummer zo vaak gedraaid, en vooral meegezongen.. de tranen stroomden dan ook regelmatig over mijn wangen tijdens het reizen.
Het durven loslaten wat zo vertrouwd is was voor mij iets wat nog niet kon.. hij had me nog te veel nodig voor mijn gevoel, toch op een avond was het zover.. ik kon het loslaten, ik kon het ons los laten en het ik omarmen.. met alle onzekerheden van dien... .

Toch kan ik achteraf zeggen dat het de beste keus was die ik ooit gemaakt heb, ik heb daardoor een vrij leven gekregen en ben echt geland in het dorp waar ik woon en werk..  het was een mooi proces van loslaten en laten gaan.... en verder gaan.

Dit nummer deed me ook erg denken aan het loslaten van iemand die je moet laten gaan omdat zijn pad op houd in het leven..  die laatste momenten nog iemand vast kunnen en mogen houden... en dan is het daar. het laatste moment

Dit is het laatste moment

Is 't nu over, allemaal over?
Weinig woorden, hete tranenSlotakkoordenLieve schat, wat moet ik nou?Je drukt je lippen op de mijneDit is het afscheidGa maar gauwVoor ik tot me door laat dringenDat het niets wordt zonder jou
Dit is het laatste momentWaarop je me aanraaktEn tastbaar bij mij bentDicht zijn de deurenNaar ooit of misschienAls je nu weggaat zal ik je nooit meer zien
Ik wil niet huilenIk kan niet sprekenIk zal niet smekenAnders ben ik je tot lastMaar hou me zonder iets te zeggenAlsjeblieft nog een keer vast
Dit is het laatste momentWaarop je me aanraaktEn tastbaar bij mij bentDicht zijn de deurenNaar ooit of misschienAls je nu weggaat danVoel ik nooit meer jouw vertrouwde handen op mij huidZonder jou hou ik het niet lang uit
Dit is het laatste momentWaarop je me aanraaktEn tastbaar bij mij bentDicht zijn de deurenNaar ooit of misschienAls je nu weggaat zal ik je nooit meer zienDicht zijn de deurenNaar ooit of misschienAls je nu weggaatAls je nu weggaat zal ik je nooit meer zien
Is 't nu overAllemaal over?

 


 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten