zaterdag 2 april 2022

Westerborkpad etappe 12

 

Vrijdagavond bedacht ik ga toch niet lopen, die sneeuw, die kou en ik wil gewoon uitslapen, dus de wekker uitgezet die anders om 7.15 zou gaan. Soms moet je jezelf verwennen en even niets hoeven.

Om 9.00 was ik echter klaar wakker, dus het bed verschoond, de was gedaan, Tom aan het werk gezet en terwijl ik zo heel tevreden zat te kijken bedacht ik me.. je kan nu twee dingen doen, of je gaat nu alsnog lopen en dan heb je een heerlijke actieve dag gehad, of je blijft thuis en wat ga je dan doen, juist een beetje achter de computer zitten, een beetje navelstaren, waarschijnlijk duik je op een gegeven moment weer je bed in om een dutje te doen of om op Netflix een serie te kijken, en word je daar nu erg gelukkig van vandaag.. nee dus..

Kortom om half 11 zat meneer in de auto op weg naar Putten om de auto te parkeren en het Westerborkpad verder te lopen, dit keer slechts 15 km naar Harderwijk, via Ermelo, waar ik ook nog diverse herinneringen heb liggen. 

Ondanks wat ongemak op de A12 bij Utrecht kon ik toch redelijk doorrijden en was ik om half 12  mijn auto parkeren bij het station Putten, na een sanitaire stop bij een vriendelijke boom,  mijn rugzak om, de spullen pakken en gaan.

Optimist als ik ben ging ik zonder handschoenen en sjaal aan de wandel om te ontdekken dat het toch niet echt lekker weer was, het was toch nog behoorlijk fris aan de handen. Dus de tas van de rug af, de handschoenen eruit de sjaal eruit en die aangetrokken en toen kon ik verder gaan.

De route liep zoals te verwachten was rond het spoorlijn, maar dat was dit keer niet echt merkbaar, je liep een groot gedeelte door het bos en langs de heide,  ook waren en stukken bewoond maar het was dit keer erg lekker om daar te lopen. ook omdat de kou daardoor minder voelde.

Onderweg was er genoeg te zien, zoals het kasteel waar een werkkamp was, ook het prachtige monument Sara dat er stond. Ook was het minimalistische Joods kerkhofje een serene plek om te zijn..  het verbaasde me dat het open was, mede omdat de zaterdag de Sabbat  is voor de Joodse gemeenschap en dan zijn de meeste begraafplaatsen gesloten, maar deze dus niet.. 

De route gaf zoveel afwisseling dat ik voor ik het wist ik al bij Harderwijk was, maar de route was ook erg leuk omdat er al weer lammetjes in de wei stonden, in mijn favoriete kleur.. en aan het einde, toen ik bijna bij het station was, nog 3 km te gaan begon het lichtelijk te sneeuwen.. en dat was zo mooi bij dit pad, zeker omdat ik met de sneeuw die heel klein was op het Joods kerkhofje was..  kortom wederom een indrukwekkende route vandaag

















Geen opmerkingen:

Een reactie posten