vrijdag 15 april 2022

The Passion 2022

 

Gisteren naar de kb, wat wederom een les was die weer afzien was, maar elke keer weer kom ik er weg met het gevoel van, het was goed.

Bij thuiskomst ben ik gaan zitten kijken naar DE Passion, en wat wederom een prachtige uitzending. Dit keer waren de rollen geweldig goed verdeeld. DE rol van Jezus werd prachtig vertolk door Soy Kroon, voor mij nog wat onbekend maar wat een speler maar ook diep onder de indruk van Maria, die vooral bij het eindlied zo mooi emotioneel zong.. dat het meer dan raakte wat ze zong.

Verrassend vond ik dat men ineens zogenaamd in een tv studio terechtkwam waar men met Pilatus sprak over de keus die hij moest maken..  maar ook dat daar dan Jezus zat aan tafel die mee praatte.. prachtig gevonden, mede omdat daar de hele scene afspeelde over de keuze.. en het was zo naar deze tijd gebracht dat ik het heel rakend vond. met de mening van de mensen via de sociale media, maar ook dat Pilatus zijn handen wast in onschuld met de desinfecterende middel die we al jaren gebruiken.. maar ook dat Jeroen dat doet. prachtig gevonden.. 

 De scene bij de snackbar waar oud gediende Bonnie st claire nog even zichtbaar was, toch leuk, zo kon ze toch een keer meespelen met de passion. 

De verteller vertolkt door Ruud  was een mooie verteller, dat hij zich af en toe versprak of bleef haperen stoorde me in eerst instantie maar uiteindelijk niet meer omdat dit ook iets aandoenlijks gaf en geeft.. het verhaal is niet perfect dus waarom moet het perfect zijn.

Dit keer genoten ook van het eindlied op het dak. al blijf ik zeggen Rene van Kooten op het water blijft me nog altijd het meeste raken.

Hieronder de liedjes die mij het meest raakten uit De Passion van 2022 en natuurlijk kan hij niet ontbreken Rene van Kooten als Jezus op de hofvijver







Geen opmerkingen:

Een reactie posten