maandag 25 april 2022

Kb training...

 

Eindelijk na een tijdje niet te kunnen sporten omdat er geen trainingen waren, was het dan zover dat we donderdag weer aan de slag konden..

Vol optimisme en enthousiasme vertrok ik naar de kb training van donderdagavond.

Bij aankomst was ik even nog in mijn eentje maar al snel kwamen mijn sportmaatjes aanlopen en werd het meteen al gezelliger.

 Frank was er al, en nadat de zaal leeg gewaaierd was, op de penetrante zweetlucht na, wat niet zo heel verwonderlijk was nadat we kregen te horen dat de kachel heel hoog stond, moesten we een bar maken voor overhead squat en voor een oefening met kb boven ons hoofd.

We begonnen met de  warming up, dat hield in dat we dus eerst kniehef deden, daarna hakken billen, de squat dan 8 x push up, en aangezien ik behoorlijk aan het oefenen ben om mijn armen strak langs mijn lichaam te houden, zodat ik ook die spieren beter ga trainen, duurt het wat langer maar het gaat steeds sneller. 

Daarna 1 minuut burpees.. die gelukkig die hele avond niet terug kwamen.

Daarna brak de hel wederom los:

 1 minuut  2x squat

 1 minuut  2x squat back

 1 minuut  2x squat over head

 90 seconden  2 xkb swing

  90 seconden push up 

variatie 1 met een kb onder de linker hand daarna onder de rechterhand

dan nog een brede push up

en ook dat 2 x

 daarna moesten we op onze rug gaan liggen en met een bar met gewicht eigenlijk de omgekeerde puhs up doen en het gewicht naar boven brengen

 2 x 6 secondes lunges links en rechts

 de deegroller kwam ook nog even langs.

dus met een bar, op je knieƫn en dan de bar naar voren bewegen totdat je bijna op de grond ligt en dan terug., een buikspier oefening

Daarna kregen we nog de snatch, een gewicht boven je hoofd brengen vanaf de grond en dat ook 2x  90 minuten

daarna gingen we naar buiten waar we gingen hardlopen, niet eens zo heel veel maar wel net lekker om er weer in te komen,waar ik vroeger als eerste liep , heb ik nu wat moeite om op gang te komen dus ik moet toch aan het trainen hiermee, maar dat komt wel goed in de loop van de tijd.

het eind kwam in zicht , dus we gingen buikspieren doen

:

we begonnen met de ellendige

combo crunch, die lukt me gewoon niet

ik kan niet mijn onderrug van de grond houden dus ik doe hem standaard fout

crunch

daarna met de kb boven je borst en doorstrekken naar boven je hoofd tijdens de sit up

 toen kwam de diamond sit up

 90 seconden planken

 en hij mag ons echt heel graag

kwam nog een keer die ellendige

combo crunch

maar om eerlijk te zijn het was weer lekker trainen


 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten