zaterdag 20 november 2021

limes ( etappe 16) 11 km

 

Eindelijk mag ik weer, verder met de limes. De laatste twee etappes is de bedoeling. Etappe 18 en 17 achter elkaar. Totaal 21 km, van de pas in Bemmel naar de Duivelsberg in Berg en Dal. Ben benieuwd, als ik even bedenk dat ik met mijn auto gisteren nar het hotel in Berg en Dal ben gereden en hoeveel moeite mijn auto had om de berg te beklimmen, krijg ik ergens mijn twijfels of het wel zo’n goed plan was beide etappes op 1 dag te doen.  Weet zelf ook dat ik elk moment eruit kan stappen en dan met het ov verder te reizen terug naar het hotel waar mijn auto mocht blijven staan. Zoals gebruikelijk ben ik natuurlijk ver voor de wekker wakker, maar weiger om mijn bed uit te  gaan, dus stijfkoppig knijp ik dan mijn ogen dicht en blijfbik liggen.uiteindelijk wint de gedachten als ik nu op sta scheelt dat tijd. Dus klauter ik mijn bed uit en ga ik aan de ochtend rituelen doen en dan vliegt de tijd ineens. Voor ik het weet moet ik richting het ontbijt en is het haasten, zag al dat er maar 1 bus gaat per uur, dus ik moet die van half 9 echt halen. Het ontbijt was prima en erg leuk geregeld, moest wel mijn corona check laten zien, maar mondkapjes deden ze daar niet aan in het hotel, ik heb die van mij heel bewust wel op gehad

Gelukkig bleek de bushalte erg dichtbij te zijn nog geen 10 minuten lopen dus ik was helemaal blij hiermee. 
De rit naar de Pas bij Bemmel was binnen een half uurtje geregeld en kon ik om 9.15 beginnen te wandelen.. het eerste stuk door natuurpark Dorik prachtig, wat mooi.. ik heb er werkelijk echt genoten.. uiteindelijk kom je op het stuk langs de Maal, wat ook een mooi gedeelte is om te lopen, al zijn het wel veel lange rechte stukken langs water etc.. wat ook een beetje een nadeel heeft omdat je het op een gegeven moment wel gezien hebt.. dan wil je weer wat anders
Uiteindelijk mocht ik een trap op waar ik dan terecht kwam bij een ander stuk en bleek ik al in Nijmegen te zijn, dus daar werd het wat lastiger soms, omdat heel veel dingen waren verdwenen en het boekje leuke aanwijzingen gaf als bij een grijs groen gebouw links af. maar dat groen en grijs gebouw was denk ik overgeverfd want ik het dat niet gezien 
Maar gelukkig is dan de komoot handig en kom ik vanzelf met wat geluk op het goede pad.
Nijmegen heeft veel trappen, heel veel trappen en ook heel veel schuine hellingen wat toch wel echte kuittentrekkers zijn. maar goed we hebben ze genomen en wat zijn er schilderachtige straatjes prachtig
 
Helaas ging het aan het einde mis.... in het park waar het Valkenhof staat. door de vele bladeren van de herfst die prachtig zijn, waren de paden niet meer te zien..  dus het was echt zoeken. .echt kijken waar je moest lopen en zijn.. kortom uit pure ellende op een gegeven moment maar besloten om gewoon maar het park uit te gaan  met google maps om mezelf naar het hotel te brengen waar je langs moest.... 
Voor de etappe 17 van het limes komt morgen het vervolg dat was ook zeer bijzonder..
 
















 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten