maandag 15 november 2021

benchpress 2

 

Vol goede zin en moed ging ik naar de sportschool deze ochtend voor mijn cross xxl training, dit omdat ik er ook zin in had, lekker zweten en weer even voelen dat je het kan.

Niet wetende dat we een voortzetting zouden krijgen van wat we al een keer gedaan hebben.. iets waar ik zo geen zin heb. weer dat bankdrukken..  maar goed het leven bestaat niet alleen uit leuke dingen, je moet soms ook dingen doe die je niet echt leuk vind. dus dat doen we dan maar.

Kortom ik heb mijn spullen opgebouwd en was er klaar voor, waarom ook niet.

We begonnen met een stang  van 10 kilo. 20 keer bankdrukken, dan 15 keer met een gewicht weermee je dat kan. dus ik had 20 kilo in totaal, daarna 10 keer en zat ik op ongeveer 35 in totaal dus dat vond ik al heel veel, al weet ik dat ik ook wel 40 zou kunnen, maar goed daarvoor was de stang te klein.

Aan het einde moest je zoveel mogelijk presses doen tot je echt niet meer verder kon, dus je spieren moe maken om daarna weer verder te kunnen

De volgende opdracht was 10 kb swings. en dan afbouwen naar 0 en tussen door iedere keer 10 x ja maximale gewicht van 10x wegdrukken..  wat erg pittig is

Dachten we dat we het hadden gehad maar nee kregen we de volgende opdracht, namelijk  10 front squats met gewicht maar daarbij moest je even op je bench gaan zitten en dit weer afbouwen naar 0 en tussen door weer die 10 bankdruk dingen 

als laatste kwam dus in principe weer hetzelfde gedoe maar dan was het met lunges achterwaarts met gewicht en weer tussen door met die bankdruk dingen..   en de lunges aftellen van 10 naar 0

Kortom het was even heftig om te doen, Ik zie er altijd als een berg tegenop, mede omdat ik hierin niet zo heel goed ben , maar als dan ineens het tijd is en ik behoorlijk bezweet ben, denk ik

nou goed gewerkt jochie

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten