vrijdag 19 november 2021

Dat de Sint in het land is zullen we weten ook

 

Op mijn vele wandelingen naar mijn werk en terug val ik soms van de ene verbazing in de andere, ik weet dat men gek is op vieringen etc, maar dit was voor het eerst dat ik dit zag.

Ik ben gewend, aan Halloween ramen en huizen, ik ben gewend aan kerst al dan niet smaakvol bij en in huizen..  waar bij soms de gruwelen over mijn rug lopen bij alleen al de aanblik. Zo heb ik bij in de buurt een  appartement die elke avond als het donker is zijn kerstverlichting aan zet.. en dat is niet erg doe ik ook, maar dan is het knipperend gekleurd, en dan ook nog verschillende snoeren met verschillende ritmes en manier van knipperen.. ik vraag me soms af of ze daar niet helemaal gek van worden.. maar nogmaals wie ben ik in dit geheel.

Ook begin ik inmiddels te wennen aan de herfsttaferelen die rond en in het huis ontstaan, zo ook af en toe wat steeds meer zichtbaar begint te worden is Valentijnhuizen.. ik zeg er niets van ik vind het alleen maar leuk en geslaagd en ook erg mooi weer.

Toch had ik deze trant nog niet echt opgemerkt, de Sinterklaashuizen..  van enigszins stijlvol en bescheiden tot groots uitgepakt.. waarbij ik meteen inschat hoe dit huis er met Kerst uit gaat zien.. ik verheug me er nu al op om daar naar toe te lopen als de kerstdagen voor de deur staan.

Kortom het wandelen blijft mij verbazen en ik blijf ervan genieten er is zoveel te zien als je het wilt zien.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten