vrijdag 12 november 2021

benchpress

 

 En ja hoor, we moesten bij de sportschool onze QR code laten zien, dus ik braaf bij het poortje gestaan, ik moest daar mijn qr code laten zien, en er gebeurde niets. niets te zien, dus ik naar de receptie om te vragen wat dit nu was, bleek ik mijn qr code achter het schermpje te moeten houden, zodat ik dan zag dat hij gescand werd, daarna kwam voor mij de gegevens van mij tevoorschijn  en als ik dat goedkeurde mocht ik naar binnen.. ik dacht alleen maar goh dit kun je gemakkelijk omzeilen, als je de qr code meeneemt van iemand anders dan kun je dat gewoon doen, men heeft toch geen idee wie er dan staat, dus ongevaccineerden kunnen nog steeds gewoon sporten als ze hem van iemand anders lenen, of zelfs als ze een kopie meenemen van deze qr code want die kun je gewoon krijgen via internet, een bewijs dat je gevaccineerd bent.. kortom het is een beetje een wassen neus, al is het wel iets waar je zelf verantwoordelijk voor bent.. dus ik zou dat niet doen, maar bedacht me wel.. het zou dus wel kunnen.

Zo hoorde ik dat op een andere sportschool het zo is, dat als je 1 x bent gescand dat hij dat gewoon onthoud en dat je gewoon door kunt lopen, dus als je dan ergens naar binnen wilt, al heb je corona, ben je positief getest, is dat geen punt want je bent al goed gekeurd... het is toch ergens wel sjoemelen., ook als je weet dat de mensen die les geven niet hoeven scannen, dus je kan ook nog les krijgen van iemand die ziek is.. het is een hoop getob en soms vraag ik me af, we kleuren rood op de kaart, tot zelfs donkerrood..  maar we  scheppen ook wel veel mogelijkheden om hoe dan ook er mee te sjoemelen voor de mensen die dat zouden willen...

Zondagochtend bij de cross gingen we bench drukken, dat betekend, met een stang, en dan met steeds meer gewicht het boven je borst houden.

We begonnen met eerst wat buik oefeningen. 15 keer been tillers  en dan schouder tiks.., dat maar 3 rondjes daarna moesten we een lege stang pakken om op te warmen.
 
Daarmee moesten we gewoon terwijl we liggen hem bewegen, ging gemakkelijk.. een eitje dus. maar toen kwam het, we moesten onze stang opbouwen dat we met gemak 20 keer kunnen omhoog drukken,  dus ik begon bewust wat laag, wetende dat mijn linkerarm zwakker is, en ik dus soms dan wat ga zwabberen, dus ik had al bedacht om eenvoudig en snel het wat rustiger aan te doen, opbouwen heet dat
 We moesten er dan steeds meer gewicht op doen en dan steeds per 2 afbouwen. dus als we 18 hadden gedaan dan gewicht erbij en zo door tot we 2 x konden bewegen.. als dat klaar was dan was het gewoon kijken hoevaak je nog kon met het gewicht wat je dan op de stang had. bleek ik toch maar mooi even 42,5 kilo te kunnen tillen..  en dat zonder zwabberen, wel met de mooie geluiden die er bij horen.
 
Daarna kwam de opdracht om 10 keer een kb swing te doen, een Russische, dus tot borsthoogte, en dan weer gaan liggen en steeds proberen met een gewicht dat je 10 keer kan halen te trainen. dit net zo lang te gaan doen totdat het tijd was..  nou daar waren we snel klaar mee om eerlijk te zijn
 
Als afsluiten moesten we 3 rondes van 15 squat met gewicht en daarna 10 lunges per been, om ook even de benen wat te laten doen .

Het was een lekkere les, al mis ik soms wel dat ik mijn conditie wat extra aanpak, dat kan ik dan weer jammer vinden als we zon les hebben, maar het is ook goed om sterker te worden



Geen opmerkingen:

Een reactie posten