woensdag 30 juni 2021

het was even doorplannen maar het is gelukt


 De alternatieve vierdaagse komt eraan, dus ik doe net als vorig jaar hier aan mee. Vorig jaar liep ik elke dag 10 km met de gedachte dat ik vast geen 4x 20 aan zou kunnen, maar inmiddels loop ik zoveel dat ik volgens mij dat met gemak kan doen en dus ga doen, gewoon om te kunnen zeggen dat ik 2x toch de vierdaagse heb gelopen.

Om twee dingen met elkaar te combineren had ik bedacht dat ik toch ook nog etappe 16,17, 19 en 20 ga lopen. En ja het klopt etappe is slechts 14 km, dus die ga ik van te voren lopen, sterker nog op zaterdag 3 juli ga ik hem lopen, met een oud leerling die graag een keer ook aan het pieterpad wil ruiken wat dat is.

Mijn voornemen voor die 4 dagen is, in de hoop dat het mooi weer is, om met de trein te gaan, hem gewoon te lopen stinkend en wel. misschien dat ik af en toe onderweg wel een t shirt was, en die dan te drogen hang aan mijn tas, terwijl ik wandel,  daarnaast licht te reizen.

De eerste etappe van Braam tot aan Millingen aan den Rijn, waar ik overnacht in een villa zie ik nu al zitten, de eigenaar was erg enthousiast dus dan word ik dat ook automatisch.  daarna doorlopen tot aan Groesbeek, de bus naar Nijmegen om daar in een hotel te slapen, ( de etappe Groesbeek naar Gennep heb ik dus al gelopen), en dan in de ochtend met de bus naar Gennep om naar  Vierlingsbeek,  te lopen daar te overnachten  en dan de laatste en 4de etappe naar  het voor mij totaal onbekende plaatsje Swolgen om dan terug naar Alphen te gaan met het openbaar vervoer eerste klas natuurlijk.

Het zal een intensieve week worden maar wat heb ik er zin in, mede omdat zo langzaam het einde in zicht komt van het pieterpad, dat ik erg leuk vind om te lopen maar wil ook wel weer wat anders lopen. Want dat wandelen is toch wel erg verslaven kom ik achter inmiddels

Dus het is rond, ik zie er naar uit, al weet ik dat 4x 20 wel veel is, mijn ervaring van afgelopen weekeinde, dat ik wel wat vermoeidheid verschijnselen heb als ik gelopen heb maar dat hoort er ook bij en ik heb er weer reuze zin in

daarna nog 6 etappes en dan is het pieterpad volbracht .. op naar de volgende law ( lange afstands wandelingen) de Limes


Geen opmerkingen:

Een reactie posten