zaterdag 19 juni 2021

heerlijk weer..

 

uitproberen... dat was vandaag de opdracht en kijken waar we uitkomen want dat kan nogal verschillen in hoe het gaat.

Afgelopen week schreef ik al dat we driftig aan het voorbereiden zijn voor de homewalk, ik zoek nog steeds sponsoren, elke euro is er eentje.. en er moest nog 1 stuk worden gecontroleerd, en dat stuk ging ik dus zaterdag doen, ook voor mij een uitdaging omdat ik het pad niet ken, nooit heb geweten dat daar een pad zat, een zgn. klompen pad, alleen kon ik het pas controleren een week voordat we gaan lopen, tot 15 juni was het verboden in verband met het broed seizoen.

Maar gecontroleerd moet het wel natuurlijk want je wil niet als je al 15 km in de benen hebt, je dat pad op gaat en dan blijkt het ineens of onbegaanbaar of loopt dood en dan moet je alles weer terug en dat is ook niet helemaal lekker.

Deze ervaring ken ik al en dat is geen fijne, bij mooi weer geen punt maar als het wat killer is, dat schijnt het te worden volgende week is dat toch wat minder. in de beleving van gezellig even wandelen even 20 km wegtikken.

Dus toen mijn ogen vanochtend zoals als gewoonlijk veel te vroeg open gingen besloot ik om op te staan en maar te gaan lopen naar het pad waar we onze twijfels over hebben.

Dus ik heb het opgezocht en het is inderdaad een bestaand pad dwars door de polder, het mooie is dat je in het midden een prachtig overstapje hebt, maar ook dat er dus en houten bord staat met bewegwijzering waar ik altijd net iets minder gecharmeerd van ben, zeker als ik alleen loop, dat ik door een overvolle weiland moet met koeien.. dat is niet zo mijn hobby om eerlijk te zijn.. ik ben meer van een leeg veld.. zeker als er aan het begin al staat dat er risico is bij het lopen door de koeien. dus als we zaterdag gaan lopen dan kunnen we rustig lopen dat moet geen probleem zijn lijkt me. zeker niet als we met 3 personen door het weiland klunnen erg leuk weer en zeker zorgt dit voor grote hilariteit dat weet ik nu al

Nadat ik het schouwspel van de koeien had aanschouwd besloot ik om gewoon lekker terug te lopen en dan nog even via de golfbaan terug te lopen zodat ik toch weer 10 kilometer op de teller heb staan. heerlijk.. uitwaaien

Bij thuiskomst even snel nog wat boodschappen gedaan, een pakketje opgehaald en meteen even pioenrozen gekocht voor in huis en voor vrienden waar ik heerlijk ga eten vanavond wat wil ik nog meer eerst bij vrienden eten en daarna een feestje bij Marco en Anouk met kids dus het is ideaal













Geen opmerkingen:

Een reactie posten