vrijdag 25 juni 2021

en ineens dacht ik .....

 

Al een jaar lang niet in mijn stad geweest waar zoveel herinneringen liggen dat ik er een boek over zou kunnen schrijven.. Soms vraag ik mezelf ook af waarom is Berlijn mijn stad, waarom andere steden niet waar ik ook graag kom.
Het antwoord is eenvoudig, de stad doet me denken aan Groningen de sfeer die er hangt, die er is, daarnaast het gevoel van thuiskomen en er zijn daar zoveel herinneringen dat ik de stad wil zien, wil voelen wil ruiken etc. het is mijn stad zeg ik steeds.

Het was onzeker of ik wel of niet zou gaan, ik zeg steeds ik wil niet teveel van te voren regelen, ik wil vakantie en niet werken, dus van te voren reserveren als ik ergens wil eten, of als ik een museum in wil dat ik dan moet reserveren.. ik wil vrij zijn om te kunnen gaan.

Toch besloot ik in een drieste bui om toch naar Berlijn te gaan deze zomer, slechts 4 dagen dus 3 nachten maar wel in mijn geliefde hotel vlak bij de hauptbahnhoff, tevens centraal gelegen kortom het is een prachtige gelegenheid om weer even Berlijn te ruiken en te proeven. 
Wat ik zeker wil doen is een stukje lopen van de alternatieve route Street art, naar het museum, kijken of het tuinhuisje er nog staat, of het oude ziekenhuis waar altijd prachtige exposities zijn er nog is en ook of het urban museum er nog is, dat wil ik zeker zien.

Daarnaast wil ik ook naar het dichtbij gelegen concentratiekamp, dus het is een druk programma, gelukkig kom ik op tijd aan in Berlijn om 12.00 verwacht dat ik om 14.00 zowel in het hotel ben ingecheckt en dat ik dan de stad in kan.
Dus in totaal 2 en een halve dag om er echt te zijn. Het ontbijt ga ik maar weer zelf verzorgen, neem mijn bak kwark mee en tevens wat muesli en dat is het, dan heb ik in ieder geval een goede bodem en daar gaat het om tenslotte.

Kortom het is raak, als er nu geen gekke dingen gaan gebeuren dan komt het zeker goed en ga ik heerlijk.
Dat ik misschien dingen van te voren moet regelen of moet inchecken en registeren, een extra test moet doen het zij zo het is goed..  als ik maar even uit Nederland ben een paar dagen.

Gelukkig heb ik het pas half augustus gepland dus dat geeft ook meer ruimte voor het geval er steeds meer open gaat en Nederland steeds groener kleur in Europa, wat ik hoop anders moet ik nog een hoop dingen regelen voor ik weg kan, maar dat zien we dan wel weer.

Kortom er staat veel op de planning deze zomervakantie





Geen opmerkingen:

Een reactie posten