maandag 14 juni 2021

en dat in die hitte.....

 

zondagochtend wakker om half 7 en dat weiger ik, ik blijf liggen, hoe dan ook, dan maar met een pijnlijke rug, met doezelen, hoe dan ook ik ga niet eerder op dan kwart voor 8 voor de kb

Aangezien de N11 dicht was kwam Elsbeth niet om ons de training te geven maar was Marco bereid om deze training te geven.. en dan weet je al van te voren dat het zwaar gaat worden..  het leuk is dat we van te voren al doorkregen dat hij de avond ervoor een behoorlijk feestje heeft gehad en erg heeft genoten met alle gevolgen van dien waarover ik hier niet ga uitweiden.

Keurig om half 10 was ik er en lag mijn matje al klaar, en gelukkig in de schaduw, dat maakt het wel wat aangenamer.. ik lag gezellig naast onze junior Senior en onze junior benjamin lag tegenover mij. 

later kwam Do nog naast me liggen dus we konden elkaar heerlijk een beetje aanmoedigen.

We begonnen met een oefening met 2 schijven van 5, waarbij we eerst de armen naar voren moesten doen 15x daarna naar de zijkant 15 x en uiteindelijk voorovergebogen en dan weer 15x zijwaarts en dit 3 rondjes. .dit was slopend.. en niet leuk. maar goed toen we dachten dat dit het wel was.. hadden we beter moeten beseffen dat de Beul, zijn training Danontje Power had genoemd.. dus het was Power.. en dat was heftig kan ik wel stellen. we moesten op het liedje power in de voorligsteun gaan liggen, een soort plank, en dan op power push up doen dat klinkt heel eenvoudig maar geloof me het is vreselijk. zeker als je 5 x achter elkaar dat moet doen en dat soms op tempo.. na de vooroefening was het wel pittig.

Daarna een  een wod van 15 minuten en dan iedere minuut een andere oefening..  en dat per ronde van 4 oefeningen we  begon met 40 jumping jacks, en als je klaar was dan moest je in de statische squat, daarna 40 sit ups, als je klaar was dan in de plank, dan 20 pushups en als je klaar was wall sit, en als afsluiting 40 squats, en als je daar ook mee klaar was weer in de wallsit..en dat 15 rondjes lang, ik was kapot de push ups gingen al niet meer, 

De volgende serie oefeningen waren nog erger. namelijk  op het liedje power wall sitt en dan met gewichten boven je hoofd.. op het woordje power.

daarna bedacht de beul een serie oefeningen met het magische getal 6,  6 keer een gewicht boven je hoofd, daarna  6x per arm row. en dan met de gewichten tegen je lijf en squaten 6x en nog een keer 6 jump squats. maar 10 minuten maar dit was lang.. heel lang..

Als bonus kregen we nog een keer power en mochten we in de statische squat en  op het woordje power een jumpsquat. kortom het was afzien. en vreselijk

Daarna kwamen eindelijk de buikspieren, maar we waren zo kapot dat we niet eens meer leuk opmerkingen konden maken. dat werkte niet gewoon

Conclussie was dat we ong 200 pushups hebben gehad, evenveel squats, kortom de schouders zullen morgen wel niet veel meer kunnen, daar ga ik vanuit

maar zoals altijd is het weer leuk met elkaar en geniet je enorm met elkaar, tenminste ik wel.. 




Geen opmerkingen:

Een reactie posten