donderdag 24 juni 2021

Bakken en nog eens bakken

 

Het kruipt steeds dichterbij, nog een paar nachtjes slapen en dan gaan we lopen voor het Ronald Mc Donald huis, ja ik zoek nog steeds sponsoren, wil je geld doneren laat het weten dan stuur ik je een tikkie en stort ik het geld door naar de rekening.

We moesten nog een klus klaren, namelijk 52 appeltaarten bakken, deze waren besteld en aangezien ik zelf ook heb gezorgd voor 16 bakblikken van 1 locatie, 1 van een vriend van mij, en ook nog eentje voor mezelf, vond ik het niet aardig als ik in mijn vrije tussenuren niet even zou komen bakken.

Dus nadat ik mijn eerste les had gedraaid, wat gesprekken had gehad met leerlingen die het toch wel wat te bont maakten onderling van mijn geadopteerde coach klas, kon ik pas wat later aan de bak bij het bakken.

Rick die bij mij stage liep heb ik gevraagd om ook even te komen helpen, en dat vond hij leuk, eens zien hoe nou het toegaat met bakken op een school en dat is professioneel,. Toen wij eraan kwamen waren de bakken al bekleed met deeg, dus konden wij helpen met het vullen van de blikken en met het vlechtwerk wat bovenop moet. Het is naast dat het heerlijk werk is ook erg leuk met elkaar, we lachen wat af en we werken hard.

Toen alles klaar was zijn we verder gegaan met lesgeven en heb ik aardig wat gesprekjes gehad op de gang wat ook nodig was met zowel collega's en leerlingen.

Daarna nog even de keuken ingelopen om te kijken of ik nog iets moest doen, maar dat hoefde gelukkig niet, want alles was af en klaar, men was net bezig met de munten te verstoppen in diverse appeltaarten.

NA mijn laatste les naar de keuken gelopen en mijn taart gehaald, die nog een beetje warm was,  maar dat ruikt zo lekker altijd. 

Dus rustig onderweg naar huis, kwam ik nog een oud leerling tegen waar ik heerlijk mee heb gepraat, daarna even snel de liddle in wat boodschappen gedaan, voor de week soep.

Terug in huis eerst de boodschappen opgeruimd, daarna de appeltaart in diverse stukjes verdeeld en in de diepvries gezet zodat ik gemakkelijk een stukje uit de diepvries kan halen als ik bezoek krijg.

kortom het was wederom een mooie en goede dag.. en alles voor het goede doel..



Geen opmerkingen:

Een reactie posten