woensdag 23 juni 2021

De kogel is door de kerk eindelijk....

 

Al jaren loop ik te twijfelen, wel of niet, ik heb ooit met een teamuitje op een step gereden en vond dat geweldig, ik was helemaal enthousiast, wilde ook een step. 

Vaak ben ik een mens van bevliegingen dus denk ik daarna meteen, ga je hem wel gebruiken, maar ook hoe lang ben je er blij mee..  aangezien ik inmiddels al bijna 2 jaar er naar zit te kijken en twijfel twijfel heb. kwam het er niet van

Totdat ik weer eens een paar meter op zon step mocht en dacht meteen dit bied wel mogelijkheden, ik hou niet van fietsen maar deze step is wel handig, zeker als je een keer naar iets in Alphen moet wat niet echt dichtbij is, net te ver is om te lopen, dan pak je niet de auto maar de step, er komen ineens veel meer mogelijkheden in mijn leven.. Ik zou ook kunnen overwegen om met mijn step naar de sportschool te gaan in plaats van met de auto.. als ik toch al gekleed  in mijn sportkleding onderweg ben waarom dan niet ook maar meteen naar de sportschool, net zo gemakkelijk en leuk

Kortom de beslissing was gevallen, nadat ik toch mensen had aangeschreven, maar helaas die woonden te ver weg om hem even op te halen, kwam ik deze tegen op het wereldwijde net in Tiel, uitgezocht hoe ik dat het beste kon doen en kwam tot de conclusie dat het maar 2 uurtjes met de trein is, en dat ik dat het beste kan doen hem gewoon meenemen met de trein, hij zou in de auto kunnen maar dan moet ik het voor wiel eruit halen maar of dat werkt ik vraag het me dan altijd af. dus dan maar met de trein, voordeel ik kan hem meteen proberen naar huis over de hoge  Albert Schweitzer brug heen, dat is nog even een dingetje, maar vooral het vanuit huis naar mijn werk van de steile helling af, dat was al spannend met de fiets omdat hij zo leuk eindigt bij een stoplicht, maar wel zullen zien, we gaan er mee oefenen en dat moet toch genoeg zijn zou je denken uiteindelijk.

Dus de reis naar Tiel was gepland en dinsdagmiddag zou ik  met Marlous naar Utrecht waar Marlous dus uitstapte ik ook maar ik om over te stappen naar de trein naar Tiel

Maar niets is zo veranderlijk als deze man, ik besloot ineens maandagavond om gewoon met de auto naar Tiel te gaan, volgens mij zou hij met gemak passen in de auto, achterbank plat, en dan de voorstoel een beetje schuin, wiel eruit draaien, dat leek me goed te doen. 

Dus om 15.00 ging ik met de auto naar Tiel om deze bike te gaan halen, het was maar 60 minuten rijden dus ik was er sneller dan ik had gedacht dus heb ik een half uur me moeten vermaken in Tiel, dat is niet echt een succes geweest om eerlijk te zijn, dus ik heb maar lekker in de auto wat zitten te dutten.

Om half 6 kon ik bij de mensen terecht voor deze kickbike, en ik zag hem en was verliefd, hij is mat zwart, en deed het. ik ben om, dus ik heb nog even een proefritje gereden waarbij ik ontdekte dat het voorwiel aan het spatbord gleed, dus dat is even gemaakt

De step in de auto, ging met gemak, nadat het grote voorwiel eruit was gehaald, daarna nog een uitvoerige uitleg over hoe ik de remmen weer goed moest maken en dat was het betalen en gaan. 

Onderweg kon ik alleen maar stralen omdat ik eindelijk toch die bike heb gekocht... heerlijk.. ik kan het nog steeds niet beseffen dat ik en kickbike heb.. wel nog even een standaardje gekocht zodat mijn step vrij kan staan, en nog wat meer dingen die de step nodig heeft, dus ideaal..  ik verheug me erop om het eerste rondje te gaan doen. lijkt me zo lekker door de natuur op de step, of zelfs als ik een keer wat minder tijd heb met de step naar school. ideaal

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten