dinsdag 8 juni 2021

en zo kwam alles toch weer uit de lucht vallen

Soms gebeuren er dingen die je niet voor mogelijk hebt gehouden ,maar ze gebeuren zomaar spontaan.. heel bijzonder dat is op zeker.. 
Afgelopen woensdag hadden mijn eersteklassers voor het eerst de opdracht om een straattheater stukje te maken. Tijdens de lockdown maar ook daarna nog, wegens die 1,5 meter,  dus was het goed nu  dat inmiddels in het onderwijs is opgelost maar eens ze weer in groepjes te laten werken, maar ook om ze weer het vertrouwen te geven dat ze het kunnen.. 

Bij sommige groepen was het lastig, die konden even niet met deze vrijheid omgaan, ze liepen vast en dan veranderd dat al gauw in gekloot met elkaar, rennen, vliegen en gooien met van alles. Dit hoort ook bij het leerproces, omdat je daar in je na bespreking op terug kan komen dat ze hun tijd beter hadden kunnen gebruiken met voorbereiden dan met klooien..

Ik ken mezelf aardig en weet ook dat ik als ik iets wat ze gespeeld hebben ze daar duidelijk op aanspreek en niets onder stoelen en banken steek. als het niets is dan is het niets. en dat merk ik dat ze dat juist waarderen dat ik benoem wat ik vind en hoe ik dingen vind. Ze schrikken er soms wel van hoe direct ik ben, maar ze weten wel waar ze aan toe zijn.

Ze presteren meestal ook de volgende keer beter dan daarvoor. ook omdat ze weer weten waar de grens ligt.
Tijdens een andere groep die aan het voorbereiden waren gooiden ze mijn oranjekopsalamander omhoog en op de 1 of andere manier is hij in de boom beland en konden we hem eerst niet vinden. het bijzondere was wel, dat we tijdens het resterende tijd steeds toch naar de boom keken om te zien waar hij nou zat.. uiteindelijk zag een leerling hem zitten en zagen we dat hij klem zat tussen twee takjes.. dus die kregen we met geen mogelijkheid naar beneden..
als je goed naar bovenstaande foto kijkt kan je hem vinden in de boom, verder op in deze blog, onderaan staat een foto waar de plek staat aangegeven..waar hij tussen al dat groen is te vinden.

Dus het was niet anders dat hij er op een dag uit zou vallen en ja hoor, toen ik donderdag toevallig naar een groep liep die bij die boom liep te repeteren, kwam er een minimale zuchtje wind en plotseling zag ik deze salamander uit de boom vallen.. heerlijk. gelukkig kon ik hem opvangen en nu kan hij weer gewoon ingezet worden tijdens de lessen voor theater buiten..

 




 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten