zondag 19 april 2020

Zondag...de dag dat niets hoeft maar alles gebeurt

Opgestaan met de gedachte ik slaap uit.. ik zal niet in herhalingen vallen maar laat ik het zo zeggen, de traditie is niet doorbroken... het was vroeg.. hoezo uitslapen.. niks niet uitslapen....

Ben dus mijn bed uitgekropen.. wilde gaan hardlopen maar besloten dat maar niet te gaan doen. zit met een ontstoken teen.. dus het eerste wat ik heb gedaan nadat ik mijn fruitje had opgegeten, me had aangekleed en de nodige verfrissingen dingen had gedaan, zodat ik fris en fruitig ( door die kiwi)  kon ik de zondag beginnen.

Eerst nog wat werk gedaan voor school, noem me een vak idioot of zo, maar ik denk steeds als ik steeds een beetje doe dan is het klaar, is het af en dat is belangrijker dan dat ik aan het einde van de rit tig dingen moet nakijken.. afschuwelijk.

Tijdens dat werken met mijn voet dus in de soda..  het werkt geloof ik.. maar ben nog niet overtuigd.. we zullen het zien hoe het zich ontwikkeld...   maar we houden goede moet.

Daarna kom ik mijn keuken binnen en wat het is ik weet het niet, het lijkt prachtig weer dus ik dacht meteen. okay ik ga maar eens wat doen, voor ik het wist kreeg mijn keuken een gigantische schoonmaak beurt, de magnetron, al maanden een doorn in mijn oog, die is van roestvrijstaal maar die is door de vetaanslag een grijze gelige plakkerige massa, dus die meteen ontvet de buitenkant ook de meteen de binnenkant gedaan, zodat hij staat te stralen in de keuken.. de oven ook meteen aan gepakt, dat was ook erg nodig.. die was ook vol met restjes die er niet meer hoorden. Daarna het kastje met de diepvriesdoosjes .uitgezocht en wat blijkt ik heb heel veel bakjes zonder deksel en heel veel deksels zonder bijpassende doosjes.. dus die zijn keurig in het container beland,. nu is het de uitdaging om het netjes te houden.. en dat lukt me niet dat weet ik al op voorhand, maar ik heb een poging ondernomen hierin en dat is al heel wat..

Kortom de keuken vind ik nu wel klaar om eerlijk te zijn daar hoeft niets meer in te gebeuren voorlopig ja dat bijhouden is nog een dingetje... en ik heb het kastje met de schoonmaakspullen niet gedaan dat is gewoon schoon tenslotte staan daar schoonmaak spullen en dat houd het dan schoon, is mijn kinderlijke gedachte..

even lekker op het balkon gezeten mijn salade gegeten,  daarna meteen maar de asperges schoongemaakt, de eieren gekookt in de schone magnetron.. ik moet zeggen ze stralen me tegemoet..  en van de schillen van de asperges schijn je soep te kunnen maken dus dat ook maar eens geprobeerd.. 


'Daarna toch nog de 1000 x wod gedaan met hier en daar wat kleine aanpassingen maar ze wel gehaald, maar het is een pittig, hij staat hier onder.. ik ben bij de lunches dat het 100 x per been is begonnen.. het is de bedoeling dat je elke oefening 100 x doet  en dat is pittig geloof me maar el lekker

Daarna de was gedraaid, toch nog even voor school gewerkt, ga de leerlingen van de isk even de stuipen op het lijf jagen, ze krijgen van mij altijd de volledige vrijheid, dat betekend dat ze dus van mij gewoon zelfstandig mogen nakijken... geen probleem lijkt me. maar ja ze leveren het momenteel niet in dus ik ga hun boeken halen thuis na de meivakantie en krijgen ze meteen het nieuwe boek. ben benieuwd hoe ze zullen reageren en of ze er zullen zijn... spannend.. maar ja je moet wat
dus dinsdag even naar school om de boeken te halen voor deze kids zodat ik ze kan gaan brengen..

Wie weet haal ik ook wel wat kleren die gewassen moeten worden, verwacht namelijk niet dat we nog weer aan de slag kunnen voorlopig, mede omdat die 1,5 meter niet te regelen is maar we zullen zien

De avond was relaxt eerst met moeders op de skype gepraat, het is wel een gedoe, je moet wel zorgen dat je er goed uitziet, dus haar goed, gezicht in de vorm etc, terwijl normaal gesproken zou je bellen en klaar, zo ook met Heleen op Face time gezeten erg gezellig  gewoon omdat we dan toch onze thee avond doen. leuk
De zondag was dus bepaald geen rust dag.. 






Geen opmerkingen:

Een reactie posten