vrijdag 24 april 2020

Als de zon schijnt



Vanochtend werd ik wakker en voor ik het wist zat ik al op het balkon mijn kopje thee te drinken, na de nodige persoonlijke hygiëne, met al mijn hardloopbroek aan, met een balkje kwark, kortom de zon scheen.. steeds klonk ook het liedje van André Van Duin door mijn hoofd. “ alles ziet er beter uit als de zon schijn...” dat klopt inderdaad . ( liedje staat hieronder. )  dus na mijn ontbijt, mijn kop in de zon, maar begonnen met hardlopen, het is even wennen dat wel, maar wel weer lekker. Ben weer rustig gaan opbouwen, 2 minuten lopen, 1 minuut wandelen. Toen ik klaar was met mijn training, niet veel dit keer ben ik meteen maar bloemen gaan halen.. zo leuk om thuis te komen met bloemen na het hardlopen, alsof je al een marathon hebt gelopen. 

Bij thuiskomst bloemen op de vaas, verdeeld over de kamer, wasmachine aan, voor de laatste wasje van de kostuums van school, daarna ff gepraat met de buuf op het balkon om daarna te lunchen op het balkon. Zo lekker ff in de zon, er ligt nog werk te doen, de bundel moet af, en naar de corrector maar ach ik heb tijd...  vandaag 

Nog met mijn hoofd lekker in de zon, ging ineens de bel, meestal doe ik hem niet open maar er zou een pakketje komen. dus dan maar even open toch
Terwijl ik de deur open hoor ik de naam van een vriend van mij met de mededeling ik heb een pakketjes voor je.. dus ik was al verbaasd, terwijl hij de galerij oploopt heeft hij een grote doos bij zich en een mandje met allerlei lekkers,  die hij namens hem en zijn vriendin komt bezorgen.. omdat het koningsdag is en dat we dat niet samen kunnen vieren vieren we het dan nu maar op gepast afstand.. en ik kreeg een prachtige plant met de woorden omdat jij mijn held bent.. vind ik zo mooi. zo lief... weet dat ik wel veel voor hem heb betekend ten tijde dat het wat minder met hem ging.. dus zo mooi en uniek dit..  heb me groot gehouden, maar toen we na een uurtje praten op de galerij afscheid namen.. ik weer binnen was zijn er toch wat tranen gevallen.. zo diep geraakt. maar weet niet wat het is.. door het wegvallen van veel dingen, je meer op jezelf terug word geworpen, je weer dichter bij je kern komt..  lijk het wel of ik veel emotioneler ben geworden, wat ik altijd al was eigenlijk maar nu nog meer..

Daarna twee uur met vriendin Susan aan de telefoon gezeten, heerlijk gepraat en dikke lol gehad. wat is het toch een bijzondere periode, we hebben dan vakantie maar het voelt anders..

Inmiddels is ook het raadsel van het vele stof opgelost. het heeft er mee te maken dat ik nu veel meer thuis ben.. ik loop tig keer door de kamer, etc dus er komt meer beweging in huis met als gevolg dat het dus inderdaad veel meer stof loskomt...  ( theorie van de buuf en een vriendin van haar).. en dat is niet gek, gevolg ik zal dus meer moeten stofzuigen.. de gruwel

De avond begon met een les van Elsbeth, wat is dit heerlijk om te doen, zeker nu er meer maatjes van de sportschool waren, en veel vrienden ook, het was meteen genieten en gezellig.. Wat mis ik deze mensen toch om me heen met sporten en ook in het privé leven.
De les was pittig, zweet net zoveel als ik doe als ik mijn eigen programma draai dus dat is heftig om eerlijk te zijn, na mijn eigen training van 90 minuten loopt er echt een spoor door mijn huis, mijn grote angst is dat ik op den duur een grote witte plek ergens in de kamer zie voor de tv, omdat ik daar vaak sport, wegens het rusten  tijdens de burpee en de push up... merk dat ik dan wel echt een tuin mis.

Maar goed. .balkon is ook lekker dus we genieten op deze manier..
Daarna maar het vakantie gevoel gepakt met Bed en breakfast,
heerlijk kneuterig programma en wat vind ik dat heerlijk.
kortom als de zon schijnt is alles anders en leuker, .,
ik zou zeggen geniet nog even van Andre met dit prachtige nummer





Geen opmerkingen:

Een reactie posten