zondag 19 april 2020

Shoppen bij de Boer

Tijdens mijn vele wandelingen kom ik vaak langs een aantal boerderijen die dan een winkeltje aan huis hebben, ik denk er nooit over na om daar eens te gaan kijken.  ik loop en wandel door.

Totdat mijn geliefde buuf en vriendin me vertelde dat het zo leuk al die kraampjes aan de kant van de weg waar je dan jam etc kan kopen.. dus ik dacht okay als zij het al zegt dan moet ik het maar eens gaan proberen.. .kijken of het werkt... En het werkt...

Zaterdag ben ik begonnen met een wandeling door een voor mij onbekend gebied, ik ben natuurlijk gewend om alles met de auto te doen maar ineens loop ik, mijn auto heb ik uit pure ellende gisteren nog weer even laten rijden. een rondje door om Alphen.

Dus vanochtend opgestaan mijn loop spullen klaar gelegd, tas ingepakt met water en een appel.. en  om half 1 ben ik gaan lopen..  lekker wandelen, de eerst kraam die ik tegenkwam had heerlijk jam staan, dus daar heb ik een pot aardbeien/bramen jam gekocht, hup in de rugtas ( vergeet nog te melden dat ik bij het Kruidvat  2 zakken soda had gehaald, had dus al een kilo aan gewicht extra op mijn rug maar goed een sportman zeurt niet die ondergaat en draagt zijn lot toch..

Dus zonder dat ik het door had koos ik het pad dwars door de polder naar Ter Aar, waar ik wel eens was geweest, maar geen idee waar dit pad zou heen gaan.. nou het was een belevenis. .wat een mooie route zo door de polder, ik kwam uit op een punt waarvan ik dacht okay. dat is nu even beslissen wat ik wil en waarheen ik wil.. dus uiteindelijk besloten om de weg te nemen naar Woubrugge. kon ik nog even langs de boer (en), het  was een stevige wandeling dat stuk.. maar wat mooi om ruimte te hebben om te lopen.. het begon onderweg wat te regenen maar ik dacht alleen maar ach het voelt als mijn toch in Rome, waar ik ook zon in mezelf gekeerd liep en de regen deed me niets, ik genoot van de omgeving, het uitzicht en van de geuren die je ruikt als je daar loopt.. heerlijk..

Nu ook weer lopen door de natuur, mooie taferelen zien van een zwaan die op het water dobbert, van net geboren lammetjes die nog worstelen met het hoge gras. geweldig.. het is dromen, het is zen het is mind full en vermoeiend al die indrukken die ik eigenlijk wat was vergeten.. maar het is wel mooi om ze weer te zien en in je op te nemen.

Terwijl ik op het kruispunt kwam dat ik kon kiezen  of naar Alphen of  verder lopen langs de boeren om toch nog een bakje aardbeien te halen en wie weet wat magere kwark, besloot ik voor het laatste.  dus lekker gelopen om bij de eerste boerderij winkel aan te komen, waar ik nog nooit eerder was geweest daar een bakje aardbeien gekocht en ook een brandnetelkaasje, en ik weet dat dit de goden verzoeken is. ik kan dat niet een stukje afsnijden en eten.. ik weet dat ik de hele  kaas weg kan werken als ik niet oppas.. maar goed ik pas op denk ik dan maar.

Lekker doorgelopen om te ontdekken dat de zuivelboerderij geen magere kwark meer had dus dat ging over.. en dan rustig naar huis lopen, de 14 km aan getikt en tevens de 1100 cal verbrand in actieve modus.

Het is heerlijk, een frisse neus gehaald en ook nog veel verbranden, al valt het me wel op van dat vele wandelen krijg je wel dikkere benen...  en dikkere billen, die wel gespierder zijn dat wel....














Geen opmerkingen:

Een reactie posten