maandag 13 april 2020

tweede paasdag

 
Opstaan , juist 7 uur gingen de luiken al open.. waarom geen idee, maar het is een gave denk ik.. al ben ik niet zo heel blij met deze gave momenteel.. kan ik uitslapen sta ik toch vroeg op.

Gisteren me helemaal verloren in de serie op Netflix Merlin, wat een heerlijke serie is dit.. een aanrader voor de mensen die hem nog niet hebben gezien. ik vind het gaaf.

Dus het bed uit, alvast de  courgette uitgehold en in het zout gezet, zodat ik vanavond een heerlijke gevulde courgette heb als avondeten... met natuurlijk de gebakken aardappels en een frisse salade..
Daarna werd ik, terwijl ik wat aan het rommelen was op de computer ineens overvallen door een bericht in de sportmaatjes app... namelijk wie er allemaal mee gingen doen aan de  core wod van Fitnessclub Nederland.. en ik was het eerlijk gezegd vergeten., dus ik heb me meteen omgekleed en ingeschakeld.. Vind het altijd wel wat gedoe om eerlijk te zijn voor ik het goed heb staan en ik het kan streamen, ik zit namelijk te kijken op mijn desktop in mijn werkkamer..  en kom er achter dat het misschien in mijn woonkamer kan, dat moet ik even uit gaan zoeken.. of ik kan streamen via mijn tv via de i pad.. zou leuk zijn. maar dat is een taakje voor volgende week

Maar goed  uiteindelijk konden we beginnen.. en het was leuk. maar wederom liep ik heen en weer te rennen om spullen te halen...  een flesje water. vergeten.. en bankje of een stoel.. ja mijn bureau stoel is veel te hoog, dus ook dat nog regelen.. maar het was heerlijk. alleen tja, didactisch was het een ramp.. uitleggen terwijl je de oefening al hebt gestart.. dus je holt als kijker er steeds achter aan...  ik heb altijd geleerd eerst voordoen of uitleggen en dan pas starten. maar niet starten en meteen de oefening uitleggen.. dat werkt niet.. al doe je dan wel lekker veel...  maar toch het werkt niet zo goed voor mij deze manier dat ontdekte ik wel.. maar het is niet erg..  ik heb weer 30 minuten aan de core gewerkt... bedacht me wel ineens. straks heb ik voor het eerst van mijn leven een sixpack, kan ik eindelijk de blits maken op het strand en dan mogen we er niet naar toe.. kan ik eindelijk  een keer nonchalant mijn shirt uittrekken en laten zien dat ik ook broodjes heb en dan  is er geen mens (lees man)  die er van kan genieten. want ja... 1.5 meter afstand... gromm , en zul je net zien. als we weer die 1,5 mogen loslaten dat  mijn sixpack dan als sneeuw voor de zon is verdwenen... want zo lang houd dat meestal geen stand, tenzij je het goed onderhoud... en tja.. dat schiet er dan wel eens bij in omdat je heel druk bent met van alles.


Maar goed mijn dagelijkse taak is elke dag 1000 cal te verbranden door iets actiefs te doen.. helaas ging het mis bij de core.. ik had hem wel aangezet maar hij had maar 10 minuten van de 30 geregistreerd dus daar kon ik niet zoveel mee, dus balen.. dus aan de wandel.. 
Mijn voornemen was van Alphen aan den Rijn naar Ter Aar te lopen en dan terug... maar ik begon ermee en liep erg lekker totdat ik op een heel lang en saai stuk terecht kwam, dat alleen maar pal tegen de wind in, tevens zag ik dat ik alleen maar op een doodstuk weg liep met niets te beleven of bijna niets dan.. dus dat was geen succes, dus toen ik op de 5 km zat ben ik omgedraaid en ben ik maar terug gaan lopen.. maar zoals het vaak gaat, dwaal ik af, zie ik veel en nog meer, maak ik foto's zoals de eerste jonge eendjes in het water.. dan is het voor mij pas echt lente als de kuikentjes van de eenden  of meerkoeten op het water zijn.. de zwanen moet ik nog even afwachten maar die komen vast ook snel.. 

Ineens zag ik hem ook weer lopen, een man die ik vaak tegenkom met een tempo waar ik niet aan kan tippen, samen met zijn hond, ik kom die man regelmatig tegen op diverse rondjes die ik loop, en altijd met een tempo, een rotgang..   en die hond maar mee rennen.. die heeft de baas van zijn leven hij mag veel en lang uit... en het gekke is soms kom ik hem ergens aan het begin tegen, en dan ben ik nog niet eens op de helft of dan kom ik hem alweer tegen. heel bijzonder

Dus toch mijn toch maar voortgezet om onderweg Fenny mijn buurvrouw en vriendin tegen te komen die ook net liep te dwalen, heel gezellig. alleen zagen ze me wel van die kant die niet zo geweldig is... ik liep te klunen door het gras en zei net wat tegen een aantal mensen waarom ze niet achter elkaar gaan zodat ik ook op het pad kon lopen..

Maar altijd leuk om elkaar te zien. dikke lol meteen..
Daarna meteen maar doorgelopen en de 1000 gehaald naar huis lekker niets meer gedaan, behalve lekker genieten van mijn Netflix serie.. die ik net al beschreef, het is tenslotte niet echt lekker buitenzit weer..





de man met de hond





Geen opmerkingen:

Een reactie posten