woensdag 22 april 2020

het is begonnen./ prachtige les van Elsbeth

Gisteren even snel naar school geweest, even weer voelen hoe dat is en hoe dat bevalt.. nou het voelt goed maar heel stil.. en het bevalt ook wel. maar dan nog het is gek..

Ben eerst naar boven gelopen om de boeken voor de ISK te halen die ik na de meivakantie ga rondbrengen, dus dan is dat geregeld.. ik denk dat ik er een middagje zoet mee ben, dat is niet zo gek natuurlijk.. maar is ook prima.

Daarna mijn lokaal in, schrok me rot, al mijn unieke stoelen waren verdwenen er stonden alleen maar krukjes. totdat ik besefte die zijn natuurlijk opgehaald om te reviseren en er andere onderkant onder te zetten. omdat ze zo bijzonder zijn en ik ze graag mee wil.

Meteen maar de gordijnen open gedaan zodat er daglicht in mijn lokaal is, en ook maar meteen bedacht, de kleding ga ik niet meer hier gebruiken, dus ik heb al veel meegenomen om thuis te wassen, zodat zodra we weer op school mogen komen ik dit in de galarobe doos kan hangen zodat het schoon en netjes naar het nieuwe lokaal kan gaan. dat zou natuurlijk heel mooi zijn als dat zo vlekkeloos gaat .

Daarna naar huis alvast de eerst wasje gedraaid van de kostuums, en daarna de laatste dingen nagekeken, om uiteindelijk op de bank te ploffen voor de persconferentie.. ik moet zeggen, en wil niet als  voorspeller overkomen, het is wat ik had gedacht. Waar ik volledig achter kan staan, zeker de uitspraak van Rutte," liever te voorzichtig dan achteraf spijt.. "prachtig gezegd, zo ook zijn uitdrukking die ik vaak zeg" jouw vrijheid houd op waar de ander zijn grens ligt/ of zijn vrijheid begint."  Hij zei het zo mooi:  'jouw vrijheid houd op waar de gezondheid van een ander begint",
gefraseerd open van verschillende dingen, kijken wat het oplevert en dan weer een stapje verder, en steeds meer erbij. is een goed en wijs besluit, alleen zo kun je het onder controle houden.. wel vroeg ik me af bij de regel voor de 12 tot 18 jarige jullie mogen wel samen sporten maar dan geen contactsporten... euh... dus... 12-18 gierende hormoon bommen..... wel bij elkaar in de buurt..  1,5 meter afstand, wel mogen samen spelen maar elkaar niet aanraken. is dit een soort van martelen voor die gierende hormoon bommen. of is dit  de nieuwe regeling om de vrije seks weer aan banden te leggen.. ik weet het niet.. ze mogen elkaar wel uitdagen maar daar blijft het bij... hmmm  het lijkt wel terug naar voor de jaren 60.

Maar goed de middag goed besteed, de Buuf ff geholpen om wat kasten uit elkaar te halen en daarna de vloerbedekking uit het huis gehaald, meteen in rolletjes gemaakt zodat het zo naar de stort kan. Dacht opgeruimd staat netjes..

Lekker terug naar huis wederom lekker gegeten onder het genot van Masterchef.. zo lekker is dat denk steeds dat ik dan zelf lekker heb gekookt. al moet ik zeggen  mijn maaltijd was niet verkeerd, een soepje, daarna gevulde aubergine met diverse groenten,   gebakken aardappels en een stukje vega vlees.. heerlijk

De avond begon met een een work out op de tablet met Elsbeth, via een speciaal programma moesten we van alles doen, het leuke vond ik dat we met 7 man waren, die ook altijd bij de cross xxl zijn. en dat is leuk.. we hebben veel buik gedaan en ik denk dat mijn core morgen pijn doet.. net als mijn schouders... het waren leuke oefeningen en ik heb me rot gezweet..   kortom een aanrader.. en om eerlijk te zijn dit vond ik leuker dan de trainingen die we kunnen volgen via de live stream van FCN,  dit is pittig en je ziet elkaar dat maakt het ook leuk.. en wat ik lekker vind dat je duidelijk van te voren weet wat je nodig hebt.. daar hou ik van..

Dank je wel Elsbeth, en de mede sporters, het is samen toch leuker sporten, zeker als we elkaar zien zweten zuchten en steunen..




Geen opmerkingen:

Een reactie posten