zondag 12 april 2020

eerste paasdag

Ach ik raak er aan gewend.. als ik uit mag slapen, al ben ik de avond ervoor heel laat naar bed gegaan, laat sliep... en noem maar op... toch.. juist om 8 uur de ogen open en poing de wereld roept..   terwijl ik de wereld nog niet wil horen.. nog even niet.. nog even in mijn eigen witte wereld met mijn witte vriend..  maar ja dat is me niet gegund.. dit keer geen geluiden van buiten of wie dan ook. zeker niet van de jaloerse wekker die altijd mijn innige relatie met mijn witte vriend ruw vestoord... nee niks niemand.. alleen poing waker... en poing balen..

Gelukkig lees ik momenteel een erg spannend boek..  ik vind deze schrijver geweldig, ken hem nog uit zijn samenwerken met Lee Child, waarmee hij prachtige boeken schreef, helaas doen ze bijna geen boeken meer samen, het voordeel is. dat ik nu twee schrijvers heb die ik kan volgen.. en dus meer heb te lezen. Van James  Patterson moet ik nog veel lezen.. het bijzondere vind ik altijd met deze boeken, je moet er even inkomen maar dan grijpt het je, neemt bezit van je en je wilt doorlezen. het boek uit hebben en verlangt naar het volgende boek... heerlijk...

Als Paas ontbijt dit keer geen gekookt eitje, en luxe broodjes maar heel eenvoudig mijn bakje kwark met muesli, heerlijk en voedzaam, incluis de nodige kiwi voor de nodige weerstand.. 

Nadat ik rustig ontbeten had.. wat op de compu had zitten te klooien.. ben ik maar eens gaan sporten in huis.. de 1000 cal.  wod.. met nu een variatie erin..  eerst de 4 minuten 20 sec werken 10 seconden rust.. van Elsbeth.. de Burpees, kijken of ik nu de 60 haal had laatst al  58 dus een tandje erbij zou dat moeten lukken.. Daarna de FRANK, de 21/3 met als variatie na elke oefening 10 burpees.. en ja dit doe ik vrijwillig, ik bedenk het ook vrijwillig... kortom kennelijk vind ik het lekker al ben ik daarna altijd een druipsteen grot en voel ik me behoorlijk in het vocht gezet.

nadat mijn 1150 cal waren bereikt, ik  mezelf weer eens behoorlijk tegen ben gekomen maar even op het balkon gaan zitten  om uit te wasemen.. het was nat en vochtig overal.. op plekken waar ik dacht dat hoeft niet zo vochtig te zijn.

Daarna heerlijk een salade gegeten op het balkon, om me daarna maar even in de douche mezelf te ontmoeten.. wat erg lekker is.. als je daar dan de tijd voor hebt.. het is wonderlijk van deze tijd. het is heerlijk er is geen haast meer, je hebt de tijd.. en je geniet intens meer, tenminste ik wel...  en denk soms wat hebben wij ons leven vol gegooid om niet bij de essentie te komen om de rust te pakken die we ook nodig hebben.. het is lekker gewoon lekker.

Nadat ik op mijn frist was na dat druppel gedoe, op het balkon een goed boek, dat wilde ik graag uit lezen en uit hebben,  mijn voeten in een heerlijk badje gezet. zodat ik die ook weer eens ging verzorgen

nog even met de gedachten gespeeld om bij een vriendin een kopje thee te gaan drinken in haar tuin.. maar deze gedachte maar snel verworpen het was zo lekker niets te hoeven en lekker op het balkon te zitten en het boek was bijna uit... dus ach wat kon mij dat verder schelen.. laat ik het uit lezen en genieten van de rust... muziekje op mijn hoofd en genieten alsof er nooit iets anders is geweest.

Wel nog snel even de winterkleding maar in de kast terug gehangen en de zomer  t-shirts te voorschijn gehaald, zodat ik die kan dragen deze zomer.. al wil ik nog wel even opzoek naar leukere shirts. de shirts die ik altijd droeg omdat ik mezelf zo dik vond en me niets meer stond. .mogen nu wel vervangen worden door wat modernere shirts.. het kan weer.. en ach ooit had ik het idee dat je als iemand van een bepaalde leeftijd bepaalde kleding niet meer kan dragen.. totdat ik dacht het maakt niet uit het gaat er om wie jij bent of het past... en ja het past bij mij ook die skinny jeans en de wat modernere t-shirts die ik wil gaan kopen.. 

Moest denken aan een opmerking van mijn buurvrouw die zei, het is gek maar ik denk dat als ze je kennen ze je altijd zullen herkennen, het lijkt alsof jij niet veranderd, maar al word je ouder het is jouw energie die mensen onthouden en zien. de rest zien ze niet en ik denk dat het klopt.. anders vind ik het een mooie gedachte dat zeker.


Gewoonte getrouw mijn moeder even gebeld rond etenstijd is altijd ons moment van de week waarin we met elkaar kunnen praten en het even us time is.. daarna wat zitten te kijken naar de serie Merlijn op Netflix ook een aanrader vind ik om eerlijk te zijn.

Nog even zitten te facetimen met een vriendin en daarna de avond volbracht en vroeg naar bed.. 



Geen opmerkingen:

Een reactie posten