dinsdag 7 april 2020

op verborgen plekken en wat andere gedachten

Het is een groot goed dat je ineens naast je werk ook nog thuis bent..... het is in het begin wennen, je onthaast met haast. want de haast is wel dat je je bed uit moet om op tijd gestreken en gestyled voor de zoom te zitten.. besef me nu dat ik dit schrijf dat ik nooit de video aan heb staan.... dus eigenlijk is dat hele gedoe niet nodig in de ochtend, toch doe ik dat altijd... mede omdat ik vind dat ik daarin niet moet verzaken. dan ben je echt een kluizenaar.. dus elke dag een schoon setje aan en mezelf optuigen. voor je weet maar nooit wat er voor je deur komt te staan...

Daarnaast is er na 12.00 tijd om de dingen te doen die je eigenlijk niet wilt doen... maar dan uit pure verveling. of zeg maar onbedwingbare energie.. tenslotte wil je toch graag ook wat doen. het wandelen voor een frisse neus is nog net niet genoeg voor mij.. dus tja.... 

Kortom deze week, heb ik maar de verborgen plekken van mijn huis bezocht om het uit te ruimen.. ik ben begonnen in de keuken... de laden van de keuken.. ( om het voor me wat leuker te maken had ik in elke la een paaseitje gelegd zo ook in de koelkast.. ik geef toe het is een beetje Mr Bean maar het werkt wel.. heel erg zelfs....

Dus de laden helemaal leeg, al het bestek in de vaatwasser.. de lades en de erin zittende bakken schoon gesopt, het paaseitje gevonden helemaal blij mijn favoriete kleur.. wit.. en nog lekker ook. dat stimuleert behoorlijk om door te gaan  met het schoonmaken.. daarna het bestek uit de vaatwasser gehaald en weer eens gepoleerd..  met spiritus het aan de lucht laten drogen en in mijn ladenbak terug gezet.

Daarna de theeglazen die altijd zon vreselijk aanslag houden in de afwasbak gezet en dezen met zout, citroenzuur en afwasmiddel en een afwasblokje gevuld. en ze laten weken.. ondertussen ging ik op zoek naar het derde eitje.. die lag ergens in de koelkast. en natuurlijk weet ik waar die ligt maar ik ben heel bewust bovenin begonnen.. aller plankjes leeg gehaald en schoongemaakt.. kwam tot de ontdekking na 4 jaar dat ik dus kennelijk de plankjes in de koelkast kan verplaatsen in hoogte.. ook een openbaring.. nadat ik de planken schoon had vond ik het eitje.. dit keer een puur eitje... ach is te doen moeten ook op..
 De thee glazen uit hun sop gehaald, schoongespoeld en nog een keer extra door de vaatwasser... rise en shine..  werd er bijna blind van..

Daarna vond ik het wel weer genoeg dat schoonmaken  en besloot maar om het te laten...  de 3 eitjes waren gevonden en aangezien we nog wel een tijdje moeten... besloot ik maar om rust te nemen..

zoals ik al eerder zei... dat dat thuiszitten toch wel gekke dingen met je doet...


Geen opmerkingen:

Een reactie posten