vrijdag 3 april 2020

standbeelden opdracht

Het verzinnen van leuke doe opdrachten die ze alleen kunnen doen, vraagt nogal wat creativiteit waar ik gelukkig van overloop... het komt op als kak, zal ik maar zeggen..

Soms krijg ik via via een leuk idee binnen, ik bekijk het en dan doe ik die, maar daar over 2 weken meer over.. nu over de opdracht ik verzon.

De leerlingen kregen de opdracht om een standbeeld op te zoeken op het internet, daar een foto van te maken en daarna zelf drie foto's te maken waarop ze staan als dat standbeeld.. eentje in de natuur, eentje ergens binnen en eentje  in huis...  

Ze zullen er druk mee zijn, dat is op zeker

Vandaag kreeg ik al bijzonder mooie dingen binnen, eentje dat was niet helemaal de bedoeling had een schilderij gepakt maar te mooi om niet te beoordelen.. dan moet hij de volgende keer maar  de standbeelden doen.


De kinderen vermaken zich, en het leuke is, de ouders ook,  het is wel bijzonder dat ze zo ook met kunst in aanraking komen en het dicht bij ze brengt. eigenlijk is dat ook een beetje mijn doel, dat ze aan de slag gaan en dat gaan doen. dat ze meer doen dan alleen maar  achter hun computer zitten hun huiswerk te maken ze zijn actief en dat is nodig vind ik.

Al is het als docent wel heel veel werk, vooral de vele vragen die je krijgt over dat ze de opdracht niet kunnen vinden, terwijl ze al weken werken op deze manier, ze weten waar ze de opdrachten kunnen vinden en hoe het werkt, ook de instructie..

Soms loop je er ook tegenaan, ik heb namelijk al 5 opdrachten staan.. en dan zie je leerlingen die toch opdracht voor week 5 maken en boos zijn als je ze een 1 geeft voor de opdracht van die week die ze moesten inleveren.. dat vind ik wel een dingetje soms.. maar goed dat is iets wat zij moeten leren en ik ook... dat ik de opdrachten dus per week moet plaatsen omdat ze anders in de war raken
al moet ik zeggen het thuis werken bevalt me wel..

Naast elke dag van 9 tot 12 achter de computer te zitten, ren ik trap, nu met gewicht, ga ik wandelen, winkelen, en genieten van het leven...

Rond een uur of 16.00 kijk ik nog een keer naar de ingebrachte dingen en dan ga ik lekker niets doen.
nou niets doen. eten klaar maken,  ga ook meteen nog wat schoonmaken.. er liggen nogal wat klusjes die gedaan moeten worden in de keuken. maar niet altijd even veel zin in maar ze moeten wel

helaas...


Geen opmerkingen:

Een reactie posten