vrijdag 10 april 2020

goede vrijdag... ach het is maar een naam

Gisteren gekeken naar de Passion en bedacht me terwijl ik er naar zat te kijken dat ik vond dat ze het creatief en mooi hadden opgelost.. toch een soort van PAssion maar dan toch weer anders, misschien minder spektakel dan anders maar wel indrukwekkend.Voordeel vond ik wel dat je het vele praten gewoon kon overslaan ik had het opgenomen dus kon doorspoelen naar de liedjes.. Sommige keuzes begreep ik niet zo heel goed, maar dat mag en kan.. je kan niet alles weten en begrijpen.

Daarna nog lekker voor de buis blijven hangen. ik kon uitslapen tenslotte deze goede vrijdag.. maar zoals gebruikelijk toch om 8 uur uit bed.. dus dan toch maar even nog wat nakijkwerk doen ,dan is het klaar en weggewerkt.. mijn dagelijkse opdracht gedaan, een foto plaatsen van mij als artiest of als kunstenaar zonder uitleg.. inmiddels dag 5 en ik denk dat ik nog 10 kan vullen met zoveel dingen die ik heb. maar goed.. dat mag dus niet.

Het is leuk om dit te doen. om zo toch een kijkje te geven in een stukje verleden.. dat mooi en bijzonder was , boordevol prachtige ervaringen en mensen die ik mocht ontmoeten, maar waarvan het ook goed is dat het voorbij is.. 

Na al die dingen ben ik mijn thuis sportsessie gaan doen.   de 1000 cal wod.. 
Begonnen met de uitdaging van Elsbeth, nl  20 sec werken en 10 seconden rust en dan proberen in 4 minuten zoveel mogelijk burpees te maken ik haalde 58  dat is een mooi aantal vond ik. al had ik misschien meer kunnen halen omdat ik aan het einde toch minder deed dan in het begin.maar vond het wel lekker.

Daarna een hele serie oefeningen gedaan, het was hard aanpakken maar wel erg lekker.. gutsend van het zweet in mijn huis, dan mis ik toch wel de airco van de sportschool om eerlijk te zijn..  maar het is niet anders..

De vuilnis wederom weg gebracht, het bed voorzien van een nieuwe witte imago. zodat hij er wat minder besmeurd uit ziet met de Pasen.. lekker op het balkon een lunch genomen,  wat wassen gedraaid en meteen ook toen het klaar was opgehangen.. en natuurlijk heerlijk genoten van het leven in zijn algemeenheid en van deze vrije dag in bijzonder... 

Toch nog snel een kast in de keuken opgeruimd en schoongemaakt.. ontdekte dat daar heel veel servies dingen stonden die ik nooit meer gebruik, ook vaak dingen die er staan omdat het niet compleet is. Dus dat ook maar de container in.. het ruimt lekker op zo, en dat geeft ook weer ruimte in de kast en in het hoofd en ook het gevoel dat er weer een stukje ballast weg is

Daarna lekker gegeten de maïskolven van Ayaz had ik nog steeds in de diepvries een paar gekookte aardappelen erbij en een gevulde paprika net groente en veg gehakt... (met dank aan Albert en Nadia) waar ik dit vorige zomer at... en nog steeds van geniet...kortom het was een maaltijd met eten en ideeën van vrienden.. maakt het wel zo gezellig..

Tijdens het eten gekeken naar Master Chef UK. Is altijd lekker mede omdat ik het idee heb dat er voor mij gekookt en ik keur mee, mijn eigen eten is altijd lekkerder.. daarnaast hadden ze dit keer een toetje wat Italiaans was wat ik niet kende cannoli dus dat moet ik een keer proberen .

De avond heb ik vol gemaakt met bank hangen wat ja het is vrijdag..goede vrijdag
Wat een heerlijk rustig dagje 



Geen opmerkingen:

Een reactie posten