dinsdag 14 april 2020

derde paasdag

Het wel even wennen, je bed weer vroeg uit te gaan.. dus dat is een nadeel. maar goed we zullen het er mee moeten doen helaas..

Deze ochtend was weer de zoom ochtend.. dat wachten op of je wel of niet mag praten.. het werd saai dat ik op een gegeven moment maar eens gesproken heb met een collega, vreselijk gelachen ook samen. erg leuk toch wel zon dag

Gisteravond een prachtig verzoek gehad, of ik een flard wilde schrijven voor een vader van een sportmaatje wiens oma was overleden...  dus daar iets voor geschreven. meerdere flarden inderdaad, dat doe ik dan altijd zodat er iets te kiezen is wat ik erg belangrijk vind, dat men kan kiezen wat het beste past.. 

helemaal mooi dat hij dan op Facebook verschijnt en dat iemand er zo blij mee is.. prachtig

ik ben dan alleen maar blij en gelukkig dat ik dan een beetje tot steun kan zijn..

Terwijl ik 24/7 door Corona  in het revalidatiecentrum opgesloten zit om mijn vrouw te verzorgen, kreeg ik eerste Paasdag 's avonds het telefoontje dat op 98 jarige leeftijd mijn lieve moeder overleden is. Mijn dochter  zorgde voor onderstaande tekst, geschreven door Harry Wanders.


afscheid zonder afscheid
rustig hebben moeten laten gaan
in de dagen dat de tijd

zijn eigen regels kent
waarin aanraken
even zeggen 
dat het goed is dat je gaat
laat ik je los
in de tijdloosheid van de tijd
kijken met mijn ogen 
stil gesloten
zie ik nog steeds dat
wat mij het meeste heeft geraakt
omdat jij in mijn leven
was

Zo blij mee en zo kreeg ik vandaag nog een mooi compliment, er gaat bij ons op school een boekje rond Troost. je kent ze wel die boekjes met teksten die je dan kan lezen en die je kunnen opbeuren of  blij maken.. of zo... een collega en ik wist het al toen ik las dat zij het boekje kreeg.. vroeg of ik het boekje wilde doen. en natuurlijk doe ik dat..  maar later kreeg ik te lezen, per ongeluk waarom ik dit boekje kreeg, zo mooi ik heb er van zitten te huilen.. Ik zal het kort samenvatten.. 



Ik geef het boekje door aan Harry Wanders. Niet omdat hij direct troost nodig heeft, maar om hem te laten weten dat ik hem in deze tijden een waardevolle collega vindt. Harry zorgt in al het 'e-mailgeweld'  voor een vrolijke noot en dat waardeer ik zeer."


ik vind dat een groots compliment.. en  is mij dierbaar dat het me lukt dat mensen ondanks dat deze periode niet zo heel tof is, ik ze kennelijk kan laten lachen of op kan beuren. daar ben ik zeer blij om.. 

Daarnaast vandaag de première van ons filmpje voor de leerlingen. en daardoor ook mijn coming out voor de docenten van Opa Jopie, de chagerijnige ouwe opa uit Rodeschool  met een gemengde boerenbedrijf.. heb er lang over getwijfeld of ik het wel zou doen maar dacht het is voor de leerlingen en daar gaat het om.. die zijn het belangrijkste.. zeker ook voor mij.
misschien lukt het gewoon als men de link copieerd of zo.. 

https://youtu.be/vhMVKuXUaD4?fbclid=IwAR3Ybf2EJ_OwEANFbNnPSNr4dpcxrifwTOfov9zDVz7EOEwE6UELYyOmuTA



Vanmiddag nog even flink tekeer gegaan toch maar weer even 1000 cal verbrand al was het zwaar dit keer.. vooral benen en schouders gedaan. ik was zeik nat, kan het niet anders zeggen of mooier
daarna nog even gestoft en de natte gedeeltes van mijn huis gedaan en toen was het rust..

kortom een mooie derde Paasdag

Geen opmerkingen:

Een reactie posten