dinsdag 28 april 2020

regendagje


De dinsdag was de dag dat ik zou beginnen met hardlopen om daarna lekker in alle rust de flarden voor de bundel te gaan bekijken, een stukje verder zou werken aan de flarden voor de boom van de vrijheid, en ook nog wat nieuwe dingen zou schrijven voor de exclusieve bundel "Hou me even vast in liefde" ( klinkt wel heel christelijk deze titel bedenk ik me ineens.. maar dat is hij dus niet)

Kortom toen ik mijn bed uitkwam was ik er klaar voor..  ik wilde meteen in mijn hardloop kleren gaan zodat ik als ik klaar was met ontbijten ik kon gaan.. maar helaas het regent.. en er is 1 ding wat ik niet doe, wat ik echt weiger dat is hardlopen in de regen..  daar hou ik niet van. je komt zeiknat thuis en je bent daardoor koud.. dus was het wachten op een droog stukje.. gelukkig is buienradar je beste vriend en kan ik zo uitzoeken wanneer het droog is om dat als nog te gaan rennen.. ideaal

Dus terwijl ik mijn tanden poets, met houtskool, een potje lang geleden gekocht waarmee je je tanden dus witter schijnt te worden. moet zeggen het is heel zwart in je mond. .en dat niet alleen als je het uitspuugt na het poetsen in je wasbak is wasbak ook meteen zwart.. en  als je een beetje verkeerd mikt zelfs de randen en het plankje voor de spiegel..... kortom mijn anders zo "smetteloze"witte badkamer werd wat zwarter... was ff wenen.. en vooral dat schoonmaken daarna.. .dat was heel wat minder. maar goed geen probleem, we pakken een lapje en maken het schoon..  maar mijn tanden zijn er nou na 1 keer niet veel witter op geworden, dus zal het nog wel een keer moeten doen denk ik.. incluis de wasbak en de rest van de badkamer..

Na het hardlopen, wat niet zo heel lekker ging, regen en wat gedoe met de runkeeper.. die ineens begon over dat iets niet goed was. .heel bijzonder dat opgelost en  gaan...  De regen houd me toch uit mijn concentratie, kon mijn hangmatje niet vinden zodat alleen mijn benen het deden.. nu deed het hele lijf mee en dat is toch wat zwaarder. maar dat komt wel weer goed..  we moeten ook hierin weer het ritme vinden..  Maar het was goed om te doen.. dat is op zeker.. 

Onderweg al bedacht als ik thuis ben ga ik maar meteen mijn toilet en badkamer schoonmaken.. dan is dat ook klaar..  maar ja zoals zo vaak.. ik verlies iets ergens en kom thuis zie nog een doktersjas hangen die nog even in het bloed moet.... mede omdat hij gebruikt word bij de opdracht: "de horror dokter"moet hij natuurlijk wel bloederig zijn.. dus meteen maar even gedaan..  eerst dik bloed, dat is zo mooi donker, daarna met dun bloed.. (ps bloed is nepbloed),  dat deed ik even op het balkon.. zoals zo vaak denk ik niet na en juist alles eronder.. onder dat dunne bloed, de ervarings- deskundigen weten hoe dat werkt met dun bloed,. je krijgt het bijna niet weg. dus je moet echt meteen met chloor en schuurmiddel aan de gang om alles weer schoon te krijgen.. dus dat meteen gedaan..  daarna maar meteen de vloer op het balkon weer zilver gespoten waar nog resten rood doorschemerde..  ik ben zo handig soms na onhandige dingen.. maar dat is mijn gave.. een talent.  Daarna bedacht ik me chloor doet het altijd goed dus met bleekwater over de witte liggende Boeddha, mijn geboortedag Boeddha.. die is nu witter dan ooit. 

Dus dat was al meer activiteit dan ik had bedacht..  het toilet en de douche wel gedaan natuurlijk dan is dat klaar.. dan hoef ik woensdag na mijn wod alleen nog maar te stoffen, de keuken en stofzuigen met mijn nieuwe stofzuiger en met de dweil door het huis zodat het weer schoon lijkt..

 De avond was erg relaxt.. totdat ik besloot om mee te doen met de on line training van Elsbeth, had me al opgeven hoor, mede omdat ik het zo lekker vind dat samen trainen met mijn sportmaatjes..  en het is en blijft leuk, zo met elkaar trainen en wat kletsen etc.. heerlijk


Daarna als een soort natte dweil de net schone douche ingelopen om me af te pellen.. weet niet wat het is.. heb conditie als een paard maar ik zweet me een otter bij deze trainingen. zeker nu het raam en de buitendeur niet open kan.. zal ik het hier mee moeten doen.. het is een sauna en bij gebrek aan een airco in dit huisje.. is het niet anders.. maar het is fun en het is leuk




 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten