zaterdag 11 april 2020

De paden op.. de lanen in..

Het moest er een keer van komen.. ik bedacht me ik loop best veel, laat ik het eens gaan uitbreiden en kijken hoever ik nu lopen kan zonder dat ik instort..
Natuurlijk ben ik het wel gewend om te lopen, op vakanties tik ik ook zoveel km weg en tig stappen.. maar dit is anders dit is echt wandelen.

Vanochtend al vroeg uit de veren, met toch een soort van gezonde spanning.. een gevoel van, ja nu gaat het beuren. nu ga ik de tocht maken die ik wil.. ik heb geen idee hoe lang hij gaat duren,.. maar dat maakt niet uit.. we zullen het wel zien.. we gaan het maar aan..

Een oud mentor leerling en inmiddels een geliefde buurman wilde graag een keer mee wandelen.. dus ik gisteren via de app maar heb wel gezegd wat ik ging lopen, tevens verteld dat hij  overal tussendoor af kon haken en wel naar huis kon lopen, er waren 2 punten waarop dat kon.. maar goed hij is jong dus hij moet met gemak die 18 km kunnen lopen dacht ik zo..

Helaas moest hij vanochtend afzeggen en dus ben ik alleen op pad gegaan. wat een lekker weer om te wandelen, en nog meer te genieten van de natuur. Wederom prachtige  dingen gezien en gefotografeerd. Wel vind ik het opvallend dat er minder wielrenners, maar nog net zo asociaal als de vorige keer. maar wel minder, wel mensen waarvoor we eigenlijk binnen blijven, op de fiets en niet aan de kant gaan.. ik vraag me dan af waarvoor doen we het dan. deze ouderen te beschermen.... is iets waar ik over na moet denken.. maar goed ik heb heerlijk gelopen

Voor het eerst in mijn leven gezien dat de koeien de wei in kwamen na een hele lange tijd in de stallen.. wat dansen die dieren dan, wat een feest is dat, ik werd er meteen helemaal gelukkig van. Ik straalde gewoon, zo mooi om dit te mogen en te kunnen zien. geweldig.. het is erg leuk dus om te wandelen.. en in mijn eentje vind ik het niet erg, ik heb mijn muziekje op, ik kijk rond, ik zing wat mee, dans soms wat met mijn armen en besef dan ook meteen dat niemand mijn muziek hoort dus het is eigenlijk een soort stille disco.. of zo.. en als ik meezing ik weet uit de serie Golden Girls dat ooit Sophia mee zat te zingen en dat is dan vals.. dus tja..

Nadat ik heerlijk had genoten van de natuur, daarna bij terugkomst in Alphen even langs de Jumbo voor mijn wekelijkse bos tulpen, dit keer maar paars genomen... en twee bakken eentje met blauwe druifjes en eentje met narcissen.. gewoon voor de leuk..


de oude tulpen weggedaan en daarna een erg verlate lunch gegeten op het balkon

















Geen opmerkingen:

Een reactie posten