donderdag 23 april 2020

time to relax

Het zal voor veel gek klinken, maar het is vakantie. en ondanks dat we anders hebben gewerkt, er meer op ons afkwam in het onderwijs dan we konden bedenken toen we het schooljaar begonnen, sterker nog toen we elkaar aan het begin van 2020 een mooi en gezond jaar toewensten.. is dit toch wel een uniek jaar met een bijzondere verrassing..   maar zoals iedereen blijken mensen flexibel en gaan we er weer voor, we pakken het op, we zetten de schouders eronder en gaan er voor, we dragen het.. niet alleen het onderwijs maar zoveel meer mensen waarvan we het niet weten en niet zien.. maar we weten het... en dat sterkt.

Maar goed het is vakantie. dus ik hoef nu niet om 8 uur op om om 9 uur mijn video optreden te verzorgen, maar moet zeggen ik trek geen volle zalen dat is wel duidelijk.. er komt zelden iemand langs helaas.. maar goed het is niet anders.. 
wel word ik overspoelt met fanmail in de vorm van mailtjes met vragen als , wat moeten we doen ,waarom heb ik een 1 etc.. maar dat went.. niet elke fanmail is even leuk maar dat komt goed.

Het grote voordeel van deze dagen is dat ik even moest wennen woensdag dat ik niet op de zoom hoefde, maar donderdag, vandaag dus, had ik al het al door, eigenlijk gisteravond al. toen ik dus lekker laat naar bed ging.. en  nu deze ochtend heel laat op ben gestaan. het record is er nog niet maar dat gaat vast komen..  dat kan niet anders..  ik denk dat ik binnenkort wel de 12.00 aantik..  ouderwets uitslapen heet dat.. men zegt wel hoe ouder je word hoe minder slaap je nodig hebt. nou ik geloof daar niets van, als ik de genen heb van mijn moeder.. dan belooft dat niet veel goeds... ze slaapt echt uit. en vind het heerlijk. ik dus ook.. moet er even inkomen maar dan is het goed

Dus deze ochtend lekker lang in bed, de was aangezet toen ik opstond.  me weer verbaasd hoe het toch mogelijk is, je stofzuigt de dag ervoor, ik heb geen huisdieren meer, en  je draait om en pats de hele vloer is weer bezaaid met stof.. en pluisjes. waar dat vandaan komt geen idee, maar wel loei irritant....  denk dat mijn stofzuiger op is.. moet maar aan de nieuwe.. 

Twijfel tussen een robotstofzuiger of een echte, denk dat het de combi.. soms moet je je extra luxe gunnen toch

Lunchen op het balkon en daarna de schoenen aan en aan de wandel..  heerlijke wandeling gedaan van 12 kilometer, en de eerste jonge meerkoetjes gezien, nu nog wachten op de jonge zwanen en dan is het lente... vaak zeg ik  de eerste lammetjes en een veulen in de wei dan is het lente.. maar ach.. dit keer laat ik dat veulentje maar even zitten. Er is genoeg nu al.. 

Onderweg even langs de boer voor groente en aardbeien, die waren dit keer weer in de aanbieding, dus ook maar een doosje mee genomen voor de buuf, en daarna lekker naar huis om even voor op de galerij te zitten genieten van de zon. om daarna te gaan koken..  
nog even mee gedaan met de  life fitnessles maar moet zeggen dat hoe enthousiast ik eerst was des te minder ik het ga worden. vind er weinig uitdaging in momenteel bij deze les.. zeker na gisteren de les van Elsbeth wat stiekem gezelliger is omdat je elkaar ook ziet.. en kan horen, dan is het net of je toch echt met elkaar aan het sporten bent








Geen opmerkingen:

Een reactie posten