zondag 24 maart 2019

Kunsthal SF/ Fatastic...



Afgelopen zaterdag met de mannen naar de Kunsthal geweest. Eerst ben ik bij ze gaan eten, een heerlijke lichte lunch met een gebakken ei met een naan brood, ik overschrijf het wat simpel maar het is een fritata wat Rick had gemaakt. Die jongen heeft gouden handen, hij doet wat met uien, met wat eieren, met wat courgette, dan nog wat kaas en dan pats er staat een verrukkelijke maaltijd waar ik uren mee bezig ben.. En dat allemaal in alle stilte en rust.. alsof er niets gebeurt is.

Daarna zijn we met z'n 3-en naar de Kunst hal gelopen omdat er een nieuwe expositie is, een mooie expo vond ik, de eerste gedeelte . Fatastic. nog wat. mooie sculpturen, mooie beelden soms verrassende schilderijen, genieten. De expo in de altijd wat gekke ruimte, de gang waar je dan door heen loopt die stond helaas stil, maar die is meestal toch niet echt boeiend.

We zijn traditiegetrouw tegen de stroom in gelopen door de Science Fiction, we begonnen achteraan, dus we hadden meteen de kopstukken aan het eind gezien.. Erg leuk is het wel om de robot te zien die we allemaal kennen van de tekst "Biep me up Scotty", Prachtig

Toch was er veel boeken en veel ook niet zo interessante dingen.. ik vond dit een erg saaie tentoonstelling. 

De tentoonstelling Picasso on paper was ook bijzonder, het waren zijn prenten, en sommigen spraken aan  maar vele waren het ook weer net niet op  de een of andere manier.

Daarna nog even door een expositie gelopen met vlaggen die bedrukt zijn door een jonge Somalische kunstenaar, ik vond ze prachtig, zeker ook hoe ze zijn opgehangen..

Nadat we deze tentoonstellingen hadden gezien zijn we wat gaan drinken in de Nieuwe Unie, we wilden daar ook nog even langs de expo lopen over de architectuur maar we waren erg laat dus dat hebben we laten zitten. Achteraf ook prima omdat bleek dat we er toch niet in konden men was bezig met ook een renovatie. Terug naar huis door het park, lekker buiten lopen en genieten van wat je ziet en de natuur die toch wel op zijn mooist is momenteel nu alles uit zijn schulp kruipt. Zelfs de eerste kuikentjes gezien van de Nijlganzen. de lente is nu echt begonnen.. heerlijk

Langzaam terug gelopen, om daarna met lekker met elkaar te zitten praten Er bleek wat te weinig rijst te zijn dus ben ik met Chris even naar de A&H gelopen,  onderweg besloten we om de tig trappen naar het huis te gaan beklimmen.. ik moet zeggen het was zwaar, het was pittig, maar ik denk dat ik er mooie strakke billen van ga krijgen. 
Heerlijke gegeten en nog wat na zitten te kletsen om uiteindelijk  weer naar huis te gaan na een heerlijke, zoals altijd ontspannen middag met de mannen..  










Geen opmerkingen:

Een reactie posten