vrijdag 15 maart 2019

ik ben er klaar mee en klaar voor.....



Afgelopen dinsdag  had ik er genoeg van, heb de laatste restje anti vries in de auto gedaan, heb het afdekzeiltje, de krabbers en, ik weet dat het je rubbers aantast maar what the hack, ruitenontdooier uit de auto gehaald het in een plastics zak gedaan en opgeborgen  en in schuur gelegd. Opgeruimd staat netjes.

Woensdag echter, winterse buien, dikke hagelstenen etc, maart roert in staart zei mijn moeder altijd... en dat klopt.. toch weiger ik om de winter spullen terug inde auto te leggen. Het is klaar met die winter, die toch al kwakkelde dus laten we gewoon maar voor de lente gaan. Tenslotte is het nog maar een week en dan is de lente er. Als je de natuur mag geloven dat al aan het uitbloeien is, je ziet al groen aan de bomen.. de belofte aan het jonge nieuwe leven.

al gonst er ook door mijn hoofd.. April roert zijn staart.. en ik heug me dat ik ooit in April ging zwemmen in het zwembad, tenminste ik ging onderweg om weer terug te gaan omdat het ineens begon te sneeuwen.. en geloof het of niet het was niet min 1 of zo.. maar ineens een sneeuwbui.. of ik herinner me iets verkeerd maar dat zou ik niet weten.

Kortom ik ben bijna klaar voor de lente, nog even de laatste stofnesten van de winter uit mijn hoofd, nog even , en dat ga ik volgend weekeinde doen, mijn balkon weer zomer klaar maken,. de stoelen uitpakken, de spullen weer een beetje fatsoenlijk neerzetten en dan klaar.. laat het voorjaar en de zomer maar komen.. ik heb er zin in.


Inmiddels ben ik begonnen met een nieuwe strategie.. sinds de kerstvakantie, eet ik 6 keer per dag, niet al te grote porties,. ik eet normaal zeg ik steeds, ik eet gezond. en soms snoep ik.. maar eigenlijk eet ik alleen maar gewoon..

Ik weeg alles af, eet niet meer dan de toegestane calorieën en inmiddels denk ik.. nog even dan pas ik een spijkerbroek een maat kleiner.. nog even dan ga ik op de weegschaal.. de spijkerbroek van een maat kleiner ligt al grijp en pas klaar.. maar we wachten nog even.. we gunnen het de tijd.... omdat ik echt als ik hem ga passen er in wil kunnen.. het mag best wat kreunen en steunen zijn, het mag best zo zijn dat ik merk dat ik heel moeilijk adem kan halen, maar hij moet aankunnen en passen als dat gelukt is dan ga ik op de weegschaal staan.

De meeste mensen om mij heen die me al lange tijd niet meer hebben gezien zeggen spontaan jij bent afgevallen.. en dat klopt.. ik merk het aan mijn kleding. maar zoals ik al zeg de weegschaal geloof ik nog niet zo hard.. maar ik blijf stug volhouden en om eerlijk te zijn het kost mij geen moeite, het gaat goed en vanzelf. Nooit geweten dat 150 gr aardappels, 200 gram groente en een stukje veg vlees,  er voor kan  zorgen dat ik er lol in heb om te koken naar mijn werk, het is zo klaar en ik geniet enorm van de eenvoud van het eten.. ik heb de aardappels gemist, zeker de gebakken aardappels op mijn moeders manier.. dus heel simpel schijfjes maken, deze met peper en zout bestrooien,. boter met een klein scheutje olijfolie erbij in de pan, dan de aardappels er in. en het eerst langzaam laten sudderen.. tijd gunnen zodat je zon heerlijk korstje krijgt.. ik vind het genieten..  het is het toetje van de avond voor mij.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten