dinsdag 26 maart 2019

BRIL

Nu is het echt duidelijk.. het verval komt met de jaren zoals blijkt.. ik moet aan de bril.. 
IK MOET EEN BRIL

Kortom het is gedaan met het frank en vrij rond lopen met niets op mijn neus.. maar ik moet er echt aan geloven, ik overweeg nog de laser. maar ja dat gaat niet werken omdat. juist ik weer het geluk heb dat ik aan de linkerkant min 1 heb en aan de rechterkant plus 1.. gevolg. ik loop scheef, ik leef scheef. ik kijk scheef ik doe alles scheef..
Mijn vader maakte altijd al de opmerking dat scheve dingen piesen ook.. en dat klopt... zal ook wel de leeftijd zijn dit soort opmerkingen..

Bij pearl liet ik mijn ogen controleren. en ik dacht alleen maar ik wil graag lenzen. een bril vind ik veel gedoe. maar helaas door de afwijkende sterkte zijn lenzen geen goede keus. mede omdat ik nog nog multifocaal moet hebben, waarom nou steeds Rene froger in mijn hoofd zit weet ik niet maar ik weet wel dat ik begreep, dat ik hem voorlopig alleen maar op moet zetten als ik ga autorijden. dus tja.. en tv kijken.. en computeren of aan het lezen ben.. dus eigenlijk altijd,   maar ach het klinkt wat verzachtend dat ik hem bij het sporten niet op hoef omdat ik toch wel alles zie wat ik doe en pak..

Maar goed.. om een heel lang proces kort te laten zijn... ik heb een bril gekocht.. en, dat zal mensen die mij kennen verbazen, een zwart montuur. Hij is wel groot maar van Calvin Klein en ook nog mat.. ik wilde geen glans.. Daarnaast is mijn verzekering aardig en die geven ook nog een bonus.. en dan.. daar komt het.. het montuur, omdat het een actie is, kost maar 1 euro.. terwijl hij in het echt veel meer kost.

Ik heb de bril opgehad het model, en de verkoper was enthousiast.. ik nog niet.. vind het zoveel bril op mijn hoofd... maar goed dat hoort er bij.. Heb nog een keer de test gedaan met kijken met de glazen die ik krijg en ja het is rustiger maar ook, en dat is de andere kant..  met het leesgedeelte ben ik toch wel wat draaierig.. maar dat zal wennen zijn...

Over anderhalve week mag ik hem halen en dan gaan we proefdraaien.. ik hoop in ieder geval dat ik dan van mijn klachten af ben en dat ik er mee kan zien.. en er mee kan genieten  van het zicht.. wie weet zie ik ineens wel andere dingen die ik normaal niet zou zien..

Dus vanaf nu zal je me regelmatig achter glas zien zitten en als ik in mijn auto rij achter dubbel glas..  
ik zit er dus warmpjes bij. vraag me af wat dat nou verdient zo achter het glas zitten..:-)



Geen opmerkingen:

Een reactie posten