dinsdag 12 maart 2019

Erwin Olaf

In mijn herinneringen ga ik even terug.. ik weet nog dat ik in Groningen woonde, in mijn kleine kamertje in de Peperstraat, en ineens was daar de expositie in het Grand Theater aan de Grote markt bij mij om de hoek gemaakt door Erwin Olaf van mensen uit de stad..

Ik had van die brave man in die tijd nog nooit gehoord, maar goed, altijd al nieuwsgierig geweest, altijd, al op onderzoek naar nieuwe dingen en kansen, dus op een onduidelijke zondagmiddag ben ik maar eens hier gaan kijken.. 

Ik weet nog dat ik het bizar vond, prachtige foto's, waarschijnlijk is daar het zaadje gelegd voor mijn manier van fotograferen, omdat ik onder de indruk was. 

Hij maakte bizarre foto's waarin mensen totaal anders overkwamen dan ze zijn.

Dus ik heb daar genoten.

Afgelopen zondag, we hadden met de bende van 5 ( Nadira, Rick, Albert, Chris en ik) afgesproken om naar Haarlem te gaan, door onverwachtse omstandigheden gingen ineens de plannen anders, helemaal te gek, want Nadira stelde voor om niet naar Haarlem te gaan maar naar Den Haag, naar de tentoonstelling van het werk van Erwin Olaf.. en ik ben voor, de mannen ook, dus het was heel snel rond.. geregeld.. ik blij zij blij wij blij


Rick gooide nog snel even in de vriendenapp, of we met elkaar gaan eten in Den Haag bij Het Buitenhof, en daar ben ik altijd voor, de rest ook, dus het was al bij voorbaat een mooi bedacht plan en dag.. heerlijk.

Kortom, het sporten overgeslagen zondagochtend, ik was zo blij in en met mijn bed dat ik ben blijven liggen, daarna ben ik naar Voorburg gereden, waar ik de auto parkeer en met de metro door naar Den  Haag  Centraal.
Daar aangekomen moest ik, zoals te verwachten valt naar het toilet.. dus ik naar het toilet, daar bleek dat je daar niet plassen kan als je geen gepast geld hebt, de chip was stuk.. dus ik naar boven, uit pure ellende maar een flesje water gekocht en kon daarna naar het toilet. ik vind dat altijd een beetje flauw, hang dan boven aan de trap een briefje waarop staat dat je niet kan pinnen dan scheelt een hoop gedoe en agressie lijkt me.

Daarna wat geshopt, wat dingen gekocht bij de Etos, bij de HEMA heerlijke chocolade paashazen gekocht voor de vier die nog moesten komen.

Keurig op tijd was iedereen er, we zijn meteen met de tram naar het museum gegaan, waar het hysterisch druk was, dus tja dat schiet niet op, toch mooie dingen gezien, die man is een ware kunstenaar..

Wel verbazend blijft het toch dat er veel oudere dames rondlopen met een pittig kapsel en een creatieve bril  maar dan wel zonder die blik, die bij twee schilderijen staan te kijken, ( zelfportretten, eentje van 1987 en eentje van 2017) met twee mannen er op, dat men zegt.. Goh dat zijn twee verschillende personen, die ene is grijs. op dat andere schilderij had hij zwart haar...  Er staat dus met gigantische koeienletters geschreven, 2x zelfportret, eentje 1987 en eentje 2017, Erwin en Paul. of hoe die andere man ook mag heten.. , de creatieve bril heeft niet de juiste blik gegeven.

Nadat we de tentoonstelling zijn gaan bekijken in het Gemeente Museum zijn we meteen doorgelopen naar het ernaast gelegen Foto museum, ik was hier nog nooit geweest, en vond het prachtig. .Wel klein, maar het werk van Olaf wat daar  hing ken ik aardig. zeker de serie die in Groningen is gemaakt.. prachtig.

Nadat we allemaal uitgekeken waren, zijn we met elkaar naar het centrum gegaan om te gaan eten bij het eetcafe Buitenhof, en dat is goed eten, al moet ik bekennen dat ik de vegetarische kaart was karig vond. als ik de kaart had gevolgd had ik een salade vooraf en een salade als hoofd gerecht gehad, gelukkig was er een vegetarische mosterdsoep.. heerlijk

Het toetje was ook een lust voor het oog en een aanslag voor mijn gewicht maar toch blij dat ik die heb genomen.. soms moet je het leven omarmen en vieren,. Zeker als je al maanden bezig bent met een streng regime, wat zijn vruchten bijna zichtbaar afwerpt...

Na het eten terug naar het station en naar huis
Wat een heerlijke dag met 4 heerlijke mensen. ik heb er weer van genoten.








Geen opmerkingen:

Een reactie posten