zaterdag 22 september 2018

Achter de muziek aan in Lisse




Omdat vriend Bart in de muziek zit, en hij regelmatig reisjes maakt naar het buitenland waar hij dan met zijn show en marsband optreed, wilde ik toch wel een keer weten en zien waarom hij deze passie heeft en er zo vol van is.

Hij speelt, de tuba, volgens mij heet dat ding zo, maar dat kan ik ook mis hebben , in ieder geval is dat ding 13 kilo en is dus zwaar. 

Natuurlijk was de weg erheen voor mij weer een zoektocht op zijn Harry's, ik pak de google maps.. begin te rijden en verdwaal al binnen een 10 tal minuten.. begrijp ook vaak de redenen niet waarom ik bepaalde wegen moet nemen.. de logica ontbreekt mij waardoor ik dus op de meest wonderlijke plaatsten kom en vaak te laat kom. Ik heb me dan ook al aangeleerd dat ik een kwartier vroeger vertrek zodat ik niet te laat kom maar dat ik als ik veel te vroeg ben lekker in de auto kan zitten en kan genieten van een leuk verhaal etc.

Kortom de weg er naar toe was een uitdaging.. maar we zijn er gekomen. Om een plek te zoeken bij de school waar de muziek begint was even gedoe, er was namelijk geen parkeerplek vrij wat je ook wel kan verwachten omdat er natuurlijk hordes mensen op af komen om dit spektakel te zien,  ik heb dus wat moeten rijden en zoeken, maar opvallend vond ik dat in de wijk waar deze school stond er geen parkeermeters etc staan, je kan zomaar voor niks en niets je auto parkeren.

Terwijl ik uit mijn kofferbak en dik vest pak, het zou gaan regenen, tevens een paraplu meeneem app ik snel even naar Bart dat ik er ben.. zodat hij niet langer op de uitkijk hoeft te staan.

Terwijl ik lekker zit op het muurtje komt hij er aan lopen en is het wel stoer om hem in zijn marspak te zien.. prachtig. Wel even wennen als je iemand alleen maar kent in vrijetijdskleding maar hij kan het hebben dat is op zeker.

We spraken meteen af, ik loop gewoon achter de muziek aan en zie wel wat er gaat gebeuren. er zijn een paar plekken waar ze stil staan om daar een show te geven .. en verder marcheren ze echt door Lisse, dus ik ben dus achter de muziek aangelopen en ondertussen toch ook het toch wel rustieke maar mooie Lisse gaan bekijken. Een groot nadeel was, ik had heel veel water gedronken en ja hoor, mijn blaas gaf het seintje dat ik nu toch echt wel naar het toilet moest.. dus ja.. dat was lastig. op het keerpunt van de band, ben ik dan terug gelopen, wilde nog even de kringloopwinkel in van Lisse om te kijken of ze nog iets van het servies wat ik aan het sparen ben hadden, maar had vandaag net 7 diepe borden binnen gekregen dus het was wel even goed zo.
Nu nog 6 ontbijtbordjes en 6 platte borden en nog wat brood en vleesschalen maar dat komt vanzelf

Het geluk is soms met de dommen, en ik ben een willekeurig restaurant ingelopen om naar het toilet te gaan, en dat kon daar zomaar, gratis.. daarna op het terras, toen ik er aan kwam lopen, zag ik het al, dat de korpsen hier ook nog een demo gaven, dus ik ben lekker op de eerste rij gaan zitten  en gewacht totdat de groep van Bart weer aan kwam, kon ik mooi kijken en daarna er weer achter aanlopen en dus nog even praten met hem. Daarna naar huis gegaan en zitten nagenieten van toch wel een bijzonder iets.. van de passie  een bijzonder mens








Geen opmerkingen:

Een reactie posten