vrijdag 6 april 2018

wat kan er fout zijn aan liefde


Als ik soms hoor hoe men reageert op de liefde tussen twee mensen van hetzelfde geslacht, denk ik altijd aan het bovenstaande plaatje. Deze twee mannen, die speelden in een film die ging over hun liefde tussen iemand uit Palestina en iemand uit Israël.  Deze twee jongens waren zo verliefd op elkaar dat ze stiekem over de muur klommen, met gevaar voor hun eigen leven, om elkaar te zien, bij elkaar te zijn, van elkaar te genieten.

Als ik terug denk aan hoe deze film ten einde ging, waarin de jongen uit Palestina zichzelf met een bomgordel opblies omdat hij wraak wilde nemen op diegene die zijn zuster hadden verkracht en vermoord... Hij was geronseld en geïndoctrineerd door mensen die hem vergiftigden met woorden als dat hij moest op komen voor zijn familie etc... hij werd getraind om zichzelf op te blazen.. Heel bijzonder dat deze trainers het zo goed weten, maar zelf nooit zichzelf opblazen. Hij moest dat doen in een wijk in Israël. Hij had zijn vriendje uit Israël niet verteld dat hij dat ging doen. Zijn vriendje zag hem op straat staan en rende naar hem toe. net toen hij bij zijn vriendje was, blies deze zich op, met als gevolg dat ze beiden naar het paradijs gingen.. waar ze naar ik hoop in alle vrijheid van hun liefde kunnen genieten .

Waarom vertel ik dit verhaal.. ik geloof in de liefde. ik geloof erin dat niets aan de liefde fout kan zijn..als het een gelijkwaardige relatie is,  maar dat vaak door invloeden van buitenaf, haat word gezaaid waardoor ineens de liefde tussen mensen tot iets gruwelijks kan vervormen...Door indoctrinatie worden soms mensen zo uit elkaar gedreven dat ze bij elkaar weg gaan. Soms zijn er mensen die hun eigen angst verwarren met dat wat ze denken wat ergens geschreven staat... Hieronder een reactie, op een abri waarin een foto hing van twee zoenende mannen... ik weet het is oud nieuws. maar wat is oud nieuws? Zolang we er nog niet normaal mee om kunnen gaan, zolang we nog steeds te maken krijgen met de angsten van mensen omdat ze bang zijn voor liefde.. zullen we toch altijd moeten blijven vechten en zichtbaar moeten zijn.. 

Onder de volgende foto de foto die alles zegt.. In Nederland kies je je partner zelf.. dat klopt helemaal. alleen jammer dat heel veel mensen niet altijd eens zijn met een keuze en daardoor dus inderdaad denken dat ze ze deze mensen in elkaar mogen slaan, mogen bekladden, uitschelden.. noem maar op..  helaas soms is de liefde even moeilijk te zien omdat de angst de haat op laat bloeien..  daarom wil ik eindigen met een prachtige uitspraak van  een loesje poster.

Men kan proberen zaadjes van de angst
in onze harten te planten
maar we weigeren ze water te geven
zodat ze niet kunnen groeien.

 kijk naar deze bovenstaande foto, en scroll even terug naar de bovenste foto.. en bedenk dat wat je denkt en voelt... 



Geen opmerkingen:

Een reactie posten