zondag 8 april 2018

bijzonder vrijdag

"Meneer, mag Peter* zijn fiets bij u in het lokaal aan de oplader?, Hij kan anders niet naar huis vanavond !"

Voor mij staat een leerling uit een bijzonder klas. die erg enthousiast is altijd maar niet goed hun energie kan kaderen met als gevolg dat ze dus soms als een wat lastiger klas worden gezien.

Deze leerlingen uit deze klas, zijn donderstenen, zowel de jongens als de meiden met hun chemie in de klas is op zijn minst uniek te noemen.

Het gekke is, dat juist door dit soort vragen, als hierboven, ik weet dat het een klas is die heel sociaal is voor elkaar. Peter zat omhoog met zijn fiets. zijn accu was leeg wist even niet wat hij er mee moest, en meteen besloten deze leerlingen met Peter* op sleeptouw het aan mij te vragen. Ze kennen me inmiddels als ik kan helpen doe ik dat. ik had geen andere oplossing in mijn gedachten dan ja te zeggen tegen deze vraag.

Dus de hele vrijdag stond er een fiets in mijn lokaal aan de oplader.. Het mooie vind ik dat leerlingen van andere klassen binnenkomen en kijken en er eigenlijk niets van vinden.. goh er staat een fiets aan de oplader... het zal wel... niemand van de leerlingen stelt de vraag van wie die fiets is, waarom die fiets daar staat. Kennelijk kent men mij  goed genoeg om te weten dat ik toch wat anders in het leven sta en voor en in de klassen sta dan de gemiddelde docent, hij staat niet in de weg, ik kan hem zo helpen dus prima toch....

De hele vrijdag was bijzonder, ik kreeg te horen dat ik volgend jaar 4 uur wereldoriĆ«ntatie moet gaan geven aan de isk klas omdat ik anders niet aan mijn uren kom of ik moet deze 4 uur die ik te kort kom gaan opnemen als onbetaald verlof.. dat zag ik niet zitten.. dus ik ga ze wel geven. en de ISK is altijd leuk dus ik heb er zin in. Daarnaast kreeg ik ook te horen dat het zo goed als zeker is dat ik de komende twee jaar gewoon in mijn lokaal kan blijven.. men vond de kosten, 15000 euro erg hoog om een lokaal 2 jaar in te richten  om daarna alles weer weg te gooien.. ik ben het er mee eens, ik vind het dan toch wel kapitaalvernietiging. Dus ik kreeg goed bericht. en een wat mindere maar goed voor 2 jaar een ander vak te geven aan een groep leerlingen die ik mag, komt wel goed dat kan niet anders.


Tijdens mijn een na laatste uur kwam er een leerling binnen van de klas van het 7de uur, ze hadden een tussenuur of ik het erg vond om ze dan les te geven, samen met een andere klas.. dat is geen probleem dat los ik dan ongevraagd op.. het gevolg was wel dat ik dus ineens zomaar een uur eerder uit was.. ook niet echt verkeerd omdat ik donderdagnacht nogal slecht had geslapen..

*(de naam Peter is niet de echte naam van de leerling, om privacy redenen heb ik zijn naam niet genoemd)


Geen opmerkingen:

Een reactie posten