maandag 16 april 2018

Van onschatbare waarde



Soms beland je in een programma waarvan je denkt wat is dit leuk. Nooit eerder gezien maar ik vind het nu al leuk.. ik geniet met volle teugen.

Het is op donderdagavond op tv en gaat dan over iets wat iemand ooit gekocht heeft, deze wil dit heel graag verkopen. Er zijn vier bieders die het willen kopen, ze zetten een prijs neer wat ze in gaan zetten om het te kopen op een briefje. De verkoper heeft ook een prijs in gedachten.

Als kijker kijk ik en denk ik , wat lelijk, daar geef ik niets voor. het is ook bijzonder dat sommige verkopers  het wat hoog in hun bol hebben, maar het gekke is het verkoopt wel altijd, ze willen het hebben. 

Een verkoper speelde niet helemaal eerlijk, hij loog over de prijs die hij had betaald voor een raamtikker, men was daar niet erg enthousiast over. Zijn verweer dat in de verkoop en de liefde alles geoorloofd is... werd door de kopers en de programmapresentator met wat minachtend gemompel aangehoord en ontvangen. Ze hebben  gelijk, wees eerlijk maar dan nog kun je goed onderhandelen om iets moois te verkopen.

Elke keer is er weer wat bijzonders wat men kan kopen, ik geniet hiervan.. ik vind het leuk om te zien wat er zoal te koop is aan antiek en curiosa en zeker wat het waard is in de ogen van de kopers.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten