zondag 29 april 2018

Berlijn mei 2018 (1)

Vanochtend heel vroeg.. laat ik zeggen, het inpakken van mijn koffer ging sneller dan het opstaan.. maar het is gelukt. dus ik ga niet klagen.. Tenslotte roept de mooiste stad, de liefste stad, de stad met de meeste mogelijkheden mij.. Berlijn.

Het inpakken van de laatste dingen, gaat altijd snel. het rennen naar de bus, is ook een nieuwe uitdaging, maar het went, het is zoals het is.

 Een wekker die om 5.05 aangeeft dat het tijd is om op te staan.. is niet altijd even vriendelijk, zeker niet na een nacht waarin een vader zijn dochter en haar vriend in elkaar wil slaan met veel geschreeuw en gegil op het plein om 0.00.. maar goed het is een korte nacht,. maar veel bijslapen in het vliegtuig

Even het nieuws lezen en zien dat  Schiphol met een stroomstoring te maken heeft, dat men de reizigers aanraad niet te komen, de wegen naar Schiphol zijn afgezet, er rijden geen treinen...  kortom waar ken ik dit van... juist, voorjaarsvakantie op de terugweg... wel handig dat Schiphol dit gied aanpakt... op dit moment... 6.00 nog geen bericht dat onze vlucht is geanuleerd.. dus ik vertrek maar op hoop van zegen in de hoop dat net een soort van nepnieuws is, of dat het mee  valt
Op Schiphol zien we wel weer verder

Om stipt half 7 verliet ik mijn huis om er voor te zorgen dat ik om 6.45 bij de bushalte zou staan, zodat ik voor 8.00 op schiphol zou aankomen waar Rick en Chris om 8.00 ook zouden zijn, zodat we vroeg konden inchecken, dit om te voorkomen dat we in een te lange rij moesten wachten en daardoor misschien het vliegtuig zouden missen.


Te vroeg kwam de melding dat we niet konden vliegen wegens een stroomstoring, toch met elkaar besloten om elkaar op Schiphol te ontmoeten en dan maar zien . Gelukkig is Chris een echte regelneef en had ondertussen al geregeld dat we een vlucht veel later kregen. Elkaar ontmoeten en daarna samen met elkaar Amsterdsm in voor koffie met gebak om daarna naar het Stedelijk te gaan met de prachtige expositie over eigen werk in een nieuw jasje, erg mooi een mooie bonus op een regenachtige zondag. Daarna terug naar Schiphol om het zekere voor het onzekere te nemen. Vroeg inchecken en zorgen dat we achter de douane komen.

Aangezien ik de enige was die naast handbagage ook nog een koffer had, moesten de mannen even wachten totdat mijn koffer ook keurig was afgegeven.... ik begrijp niet hoe mensen alleen met handbagage kunnen reizen. als ik al bedenk dat mijn giga bus haarlak mee moet, daarnaast mijn thee, en waterkokertje.. dat gaat niet in handbagage, laat staan mijn deo, mijn after shave.. dat zijn groot verpakkingen.. maar goed het is uiteindelijk gelukt.

De rest van de tijd hebben we op Schiphol gezeten met spelletjes en kletsen om steeds te zien dat de tijd op de borden zich steeds later lieten zetten.. uiteindelijk konden we om 16.55 boarden  zodat we om 17.25 konden vliegen , ongeveer 6 uur later in de lucht, het is te doen.

Het was warm en heet in het vliegtuig, ik bleef zweten en hopen dat we er snel zouden zijn. Toch merk je met goed reisgezelschap waar je gewoon jezelf bent, je de dingen doet die je wilt doen is er bijna niets aan de hand. Het is goed zoals het is.

Het hotel was goed te vinden, ik
Zit op de zesde etage Hilton honnerroom, dus zeer speciaal, al
Zie ik niet waarom dit speciaal is. We zijn lekker uit eten geweest bij de Italiaan, daarna rustig terug naar het hotel,, het was een zwoele avond.., en Berlijn omarmt me weer met al zijn liefde .





Geen opmerkingen:

Een reactie posten