dinsdag 24 april 2018

Afzwemmen ISK 2018



Eindelijk kon ik een keertje kijken bij het afzwemmen van onze leerlingen van de ISK.Dit is een hele happening, mede omdat het voor velen hun eerste diploma is.

Ik kan meestal niet omdat ik les aan het geven ben, dus ik kan niet weg van school. Dit keer hebben we toevallig projectweek en is er vandaag een sportdag waar ik niet ingezet ben. De eerste twee uur had ik les aan de isk leerlingen, dat was erg gaaf, Dit keer kregen ze een stukje van Mr Bean te zien, en ze moesten het daarna afspelen. Dat deden ze zoals ik het al had verwacht vol enthousiasme.

Tussendoor heb ik wat zaken geregeld, was nog even gaan kijken bij de sportdag voor klas 1, wat ook erg geslaagd was. De kids hadden lol en deden echt hun best.. geweldig. 
 Keurig om 13. 50 stond ik bij het verkeerde zwembad te wachten op de leerlingen die zouden komen, maar er kwam niks, dus om 14.00 maar eens naar Els gebeld, waarvan ik te horen kreeg dat het dus bij het andere zwembad was. Snel in de auto en rijden om toch nog redelijk op tijd aan te komen.

Bij binnenkomst is het een feestje, de leerlingen die afzwemmen zijn helemaal blij dat ik er ben, ze genieten, komen handen geven, lachen en zijn blij. Ook waren er veel ouders en tevens waren er oud leerlingen. Zo mooi om te zien. Het maakt het mooi om er bij te zijn.


Het is een feestje om deze leerlingen te zien zwemmen, al valt het me op dat het wel heel anders is dan in mijn tijd. Ze moeten veel meer andere dingen doen, ze moeten nu duiken, ze moeten voor de a diploma al borstcrawl kunnen en rugcrawl maar gelukkig is dat ellendige watertrappelen eruit.. daar ben ik erg blij om. Na afloop toen iedereen zijn diploma had gingen ze nog even springen in het water van de duikplanken.. erg gaaf de vreugde die de leerlinge hebben als ze horen dat ze geslaagd zijn is zo gaaf om te zien .Ze juichen vliegen bijna de zwemjuf om de nek.. kortom het is een feestje... 

Hoe groot en blij kan een kind zijn met het halen van een diploma, zeker ook de familie die er speciaal vrij voor moet nemen maar toch komen kijken.. Het zou is uniek.


Een kadootje om getuige te mogen zijn voor iets wat voor deze leerlingen zo belangrijk is..


(om privacy redenen zet ik geen foto's van leerlingen in mijn blog of op facebook, vandaar dat er nu ook geen foto's staan van de leerlingen die aan het afzwemmen zijn)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten