maandag 23 april 2018

Be safe or Sorry

Vandaag ging bij ons de project week van start. Deze projectweek gaat over een aantal dingen die te maken hebben met veiligheid, en spanning.

Ik was al vroeg op school omdat ik zou helpen met het maken van wonden op het hoofd van 1 van de slachtoffers. Echter door een treinstoring, er was koper gejat bij Bodegraven, dus de treinen reden niet, kwam een collega te laat, hij had uiteindelijk snel zijn racefiets gepakt om zo naar school te komen. Ik hoefde dus niet te  grimeren.

We openden vanochtend met een ongeluk op het plein, een docent was tegen de auto van een andere docent geklapt, met zijn hoofd tegen de ruit, hij was bewusteloos, in de auto zaten twee personen die ook behoorlijk van slag waren en achter de auto lag een docent die zat te appen op de fiets en dus tegen de auto is geknald omdat ze niet oplette. Er kwam veel rook uit de auto.

Een collega en vriend van mij, werkt bij de brandweer, dus hij ging eerst de auto blussen. Meteen kwamen er andere bhv-ers om te helpen met de personen uit de auto te verplaatsen en te behandelen. Een scene als introductie op veiligheid van deze week.

De hele week zijn er diverse lessen gepland zoals een escape room, een doorlopende rode draad waarbij de leerlingen via hints kunnen ontdekken wie de dader is van het ongeluk. 

Mijn les bestaat uit het maken van een postbus 51 filmpje maken, met als thema, dat ze op een grappige manier duidelijk moeten maken waarom je niet moet appen, muziek moet luisteren of moet bellen op de fiets, omdat ze daardoor niet genoeg opletten in het verkeer.
Een aantal leerlingen gingen naar het, bij mij gelegen park en een jongen had zich uitgekleed tot zijn sportbroek en stond zogenaamd te vissen. echter er kwamen een aantal appers langs en die liepen tegen hem op waardoor hij in het water viel.. Ik heb vreselijk gelachen, dat ze dit verzinnen om te spelen. De film moest naast creatief ook grappig zijn maar ook moesten ze aangeven waarom ze niet moeten appen etc als wandelaar of als fietser.


Kortom het was weer een heerlijke dag en het is genieten met die gasten, ze maken mooie originele dingen en ik zie nu al uit naar al die filmpjes.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten