dinsdag 13 september 2016

loodgieter???

Zoals zo vaak denk ik dat ik heel veel kan... ik heb altijd de gedachte dat ik alles kan totdat het tegendeel bewezen is. Dus eigenlijk is dit een geweldige positieve gedachte en dat werkt ook heel goed.

Zo ook afgelopen week, mijn sproeikop aan mijn kraan in de badkamer van de wasbak was stuk, deze had al jaren goede dienst gedaan maar helaas hij deed het niet meer. 

Zoals ik mezelf ken, bedenk ik dan eerst hoe ga ik dit oplossen, maar ja met diverse pogingen om het toch weer in elkaar te zetten, wat niet lukte besloot ik om maar eens naar de bouwmarkt te gaan. 

Daar aangekomen ga ik vol goede moet naar binnen en al bij een eerste aanblik in het gangpad van kranen en andere hulpstukken voor de badkamer, zakt de moet mij in de schoenen. Ik kijk rond als een kind die dacht in een snoepwinkel te komen maar ineens beland is in een zaak met kleding voor grote maten. Ik raak compleet van slag.. zie wel wat ik zoek maar de maten kloppen niet. Ik kan er niets mee.

Kortom ik loop wat gefrustreerd rond, wat technische blikken werpen op dingen die ik niet begrijp.. zucht een paar keer, werp wanhopige ogen in het rond, in de hoop dat iemand dit begrijpt, ik lach wat lief en kijk dom... met als gevolg dat ik met een dom kettinkje de zaak verlaat die ik ook nog nodig had maar daar ging ik niet voor. ik ging voor een nieuwe kop op mijn kraan zodat het water er uit straalt en niet uit spettert. Helaas missie mislukt dus...

Kortom de volgende dag nadat ik goed had gekeken bij mijn kraan wat de maat was, naar een andere bouwmarkt.. Daar loop ik nu wat zelfverzekerder rond, en kom aan bij afdeling kranen etc.. En ja hoor daar zie ik wat ik zoek, een slangetje met daarbij een sproeikop, de maat lijkt me ook ideaal dus ik neem hem maar mee. Bij de kassa vraagt de dame nog lief of ik de bon wil.. ik zeg eerst nee. maar ze ziet al aan mijn blik dat ik het toch niet begrijp en waarschijnlijk toch terug kom met de slangetje met sproeikop dat ze met klem zegt... weet u het zeker.. u mag niet ruilen als het niet past... dus als ik u was.... en ze zwijgt heel dapper met een zeer betekenisvolle blik. Ik ben blij dat ik in de gamma sta en niet op de wallen.. dan zou ik deze blik heel anders kunnen interpreteren.. niet dat het enig effect op mij heeft zon blik maar toch.

Dus ik toch met enige twijfel naar huis, meteen het nieuw gekochte slangetje met sproeikop uitgepakt, en gepast.. juist het past niet.. kortom ik terug naar de Gamma, waar ik uitleg dat hij niet past en gelukkig, wat ben je een rijk mens als je inmiddels bijna 20 jaar les geeft aan pubers die bijna allemaal of de verzorging in gaan, of de techniek, er stond een oud leerling. Ik leg het hele verhaal uit, hij kijkt, zegt dan ik loop wel even mee, nadat ik mijn kassabon had gekregen voor het retour van het fout gekochte slangetje met sproeikop en hij pakt zonder schroom een prachtige sproeikop zonder slangetje en zegt die moet passen..

Ik helemaal blij, ik dus naar huis en passen.. en juist het past niet.. dus weer terug.. ik kom aan bij de kassa, besef wel dat het iedere keer ongeveer 15 minuten rijden is... en loop naar mijn oud leerling met de opmerking dat hij niet past omdat de schroefdraad van de kraan aan de buitenkant zit en dus ook bij deze sproeikop.. dus het kan niet.. waarop hij me aankijkt en begint te lachen.. hij pakt de sproeikop en draait een stukje eraf blijkt dit een sproeikop te zijn waar je dus zowel een kraan met de draad aan de buitenkant als aan de binnenkant kan draaien..kortom ik terug naar huis en ja hoor hij past.
Loodgieter zijn is echt niet zo gemakkelijk als het lijkt.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten