vrijdag 27 mei 2016

samenloop voor hoop.. de derde keer

Dit weekeinde is het natuurlijk weer Samenloop voor hoop. Op onze school zijn een aantal collega's erg actief hierin en werken zich uit de naad om te zorgen dat het goed komt. Ze regelen elk jaar weer van alles. 

Dit jaar werden er wederom natuurlijk de bekende kaarszakken gemaakt, maar ook gingen leerlingen kaarten en vriendschapsbandjes maken, om deze te verkopen op school maar ook om deze te verkopen in de kraam. Zo zijn er ook een hoop werkstukken van leerlingen die verkocht gaan worden aan mensen, houten bankjes, opbergkisten en noem maar op, prachtige dingen.

Traditie getrouw word er bij ons een tafel neergezet in de personeelskamer waar een ieder zijn overtollige spullen kan neerzetten, die anderen dan kunnen kopen door middel van opbieden. Zo kom je soms aan spullen die je eigenlijk te duur vind om te kopen maar nu dus goedkoop kan kopen. We doneren veel en vaak. Zo ook dit jaar had ik weer opgeruimd en had ik er spullen neergelegd waaronder een paar schoenen. Deze schoenen waren helaas te groot voor mij, dus ik dacht ik heb ze niet gedragen dus ik leg ze er neer. 
Niemand had daar helaas belangstelling voor, okey niet eerlijk, er was 1 collega die er wel belang bij had. maar op de schoenen lag een briefje.. of zij deze schoenen mocht hebben voor RoemeniƩ.... Ik word dan erg pisst.. ik baal, ik denk dan, als je voor Roemeniƫ dit wil, doe er een briefje op, zet er wat mij betreft 0,05 cent neer, het is tenslotte voor een goed doel, en koop ze, maar ga niet gratis vragen om die schoenen.

Dus gisteravond bedacht ik me dat ik desbetreffende collega een mailtje ging sturen, ik heb het keurig verwoord. Dat ze natuurlijk deze schoenen mag kopen voor Roemeniƫ, dat ik dat geen punt vind en als ze dan 2,50 geeft aan een vriendin van mij, die ook in de organisatie zit van Samenloop voor Hoop, het helemaal prima is.... ik denk dat ze de schoenen niet wil... stiekem denk ik, deze schoenen zijn nog zo goed, dat ze ze misschien wel wil voor haar zoon..... Iets willen hebben voor een goed doel begrijp ik, maar ga niet snaaien bij een ander goed doel denk ik dan.

Natuurlijk ga ik ook dit jaar lopen,  dit keer 1 rondje, omdat mijn weekeinde vol zit, maar het is wel lekker om toch een keer weer te lopen en te genieten van de tocht van 5 rondjes, en wat is nu 5 rondjes lopen als je weet waarvoor je het doet.. als je beseft dat er mensen zijn die die rondjes nooit meer kunnen lopen, of dat er mensen zijn die dat rondje voor het laatst lopen.. laten we eerlijk zijn.. het is gewoon lopen om te helpen om medicijnen te kunnen ontwikkelen om deze ziekte te onderdrukken.

Daarnaast staan er natuurlijk nog altijd mijn flarden in het Wilheminabos in Dronten, waar ze staan als nagedachtenis voor alle mensen die de strijd tegen kanker niet hebben overwonnen.
Mijn bundel die ik daar voor heb geschreven  is nog steeds te koop, en de opbrengst van deze bundel gaat volledig naar het KWF, alleen al zo draag ik een steentje bij aan de strijd tegen kanker,. die helaas te veel mensen treft.. ook in mijn omgeving.... al dan niet actief.. soms zijn het dierbare vrienden van vrienden van mij die zijn aangeraakt door deze ziekte.. kortom iedereen kan het tegen komen..... en dan wil iemand een gratis paar schoenen..... grom



Geen opmerkingen:

Een reactie posten